-
WASHINGTON. Jopa joka kolmas amerikkalainen kävelee unissaan jossain vaiheessa elämäänsä, kertoo Stanfordin yliopiston tekemä tutkimus. Sen mukaan esimerkiksi masennus ja unihäiriöt lisäävät unissakävelyn määrää.Tutkimuksessa seurattiin 16 000 aikuista 15 osavaltiossa. Tulosten perusteella...
-
Säännöllinen hölkkääminen voi lisätä elinikää yli viidellä vuodella, osoittaa tuore tanskalaistutkimus. Hyvät uutiset ovat, että terveyshyöty tulee rauhallisellakin juoksulla eikä hölkätä tarvitse joka päivä."Nyt voimme vihdoin varmuudella sanoa, että hölkkääminen on terveellistä",...
-
-
WASHINGTON. Tyynenmeren riutoilla elävien hailajien kannat ovat huvenneet rajusti ihmisasutuksen liepeillä, kertoo Havaijin yliopiston tutkimus. Sen mukaan viiden yleisimmän riuttahain kannat ovat pudonneet jopa kymmeneen prosenttiin verrattuna kaukana asutuksesta sijaitsevien riuttojen tilanteeseen.
-
Jennifer Aniston on puhuttanut neurotieteilijöitä viime päivinä. Tarkemmin ottaen puheenaiheena on ollut yksi tietty hermosolu, joka reagoi vain ja ainoastaan Anistoniin. Eikä pelkästään tiettyyn Jennifer Anistonin kuvaan, vaan mihin tahansa Anistonin kuvaan, ja hänen nimeensä. Aivan...
-
Vanhana ei kannata katua menetettyjä mahdollisuuksia. Tuoreessa tutkimuksessa masentuneet vanhukset suhtautuivat menetettyihin mahdollisuuksiin samalla tavalla kuin nuoret aikuiset.Nuorena menetettyjen mahdollisuuksien katuminen voi olla paikallaan, sillä se voi auttaa tekemään tulevaisuudessa...
-
Internetistä riippuvaisten nuorten aivot eroavat ei-riippuvaisten nuorten aivoista, kertoo Ruotsin televisio SVT verkkosivuillaan. Tieto perustuu Plos One -julkaisussa esiteltyyn tutkimukseen.Tutkimuksessa osoitettiin, että internetriippuvaisilla nuorilla aivojen harmaa aines surkastui jonkin verran.
-
Ennenaikaisena syntyvien lasten kielelliset vaikeudet saattavat hollantilaistutkijoiden mukaan pahentua lasten kasvaessa. Heidän havaintonsa perusteella keskosena syntyvien kielellistä kehitystä kannattaisikin seurata vielä lapsen ollessa 12-vuotias.Ennenaikaisena syntyvien lasten...
-
Riittävä C-vitamiinin saanti voi alentaa verenpainetta ja siten auttaa monien sairauksien ehkäisyssä, kertoo yhdysvaltalainen tutkimus. Sen perusteella on mahdollista, että osa hedelmien ja vihannesten verenpainetta alentavasta vaikutuksesta johtuu C-vitamiinista.Yhdysvaltalaisten...