Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Alen, Toivonen ja Kankkunen piiskasivat Lancian menestykseen

Auto
 
http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/c1108e6c33c0513e37f006f81ab6b669736799c3-2380955-lanciamontecarlovideo_01.jpg
Alen, Toivonen ja Kankkunen piiskasivat Lancian menestykseen
Lancian historiaan mahtuu monia hienoja automalleja. Anne-Marie Asolan tallissa majailee Lancia Montecarlo vuodelta 1982. Toimittaja, kuvaus ja editointi Kimmo Taskinen / HS.

Lancia & C. Fabbrica Automobili perustettiin Torinossa vuonna 1906. Italialainen Lancia hämmästytti rallimaailmaa 1970-luvulta lähtien voittamalla maailmanmestaruussarjassa mestaruuden kymmenen kertaa. Lancian ratissa nähtiin suomalaisista kuljettajista Markku Alen, Henri Toivonen ja Juha Kankkunen.

Lancia-malleja ovat esimerkiksi superauto Stratos, bokserimoottorinen Flavia, ikityylikäs Aurelia ja keskimoottorinen rallipolkujen valtias 037.

Helsinkiläisen Anne-Marie Asolan Lancia tottelee mallinimeä Montecarlo. Autoa valmistettiin vuosina 1975–1981. Montecarlo-nimeä käytettiin vain Euroopan puolella. Yhdysvalloissa samaa autoa myytiin nimellä Lancia Scorpion. Amerikkalaisella Chevroletilla oli jo mallistossaan Montecarlo-nimi.

"Hauska," on Anne-Marie Asolan luonnehdinta Lancian ajo-ominaisuuksista. Ohjaustehostimen puuttuminen tosin muistuttaa, että auto ei ole aivan viimeisintä vuosimallia. "Taskuparkkeeraus käy ihan punttisalikeikasta", Asola nauraa. Auto herättää kanssaihmisissä positiivista kiinnostusta. Useinkaan ohikulkijat eivät heti tunnista merkkiä, mutta monilla on silti pakottava tarve saada autoharvinaisuudesta kännykkäkamerakuva.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja