Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Luottotietoyhtiö: Toyota-kuskit luottavat merkkiinsä muita enemmän

Dacia pystyi houkuttelemaan eniten ostajia muilta merkeiltä.

Auto
 
Helsingin Sanomat

Toyota-kuskit ovat autoilijoista uskollisimpia, kun tarkastellaan merkkiuskollisuutta.

Viime vuonna jopa kaksi kolmesta Toyotan omistajasta valitsi merkin uudelleen auton vaihdon yhteydessä, käy ilmi markkina- ja luottotietoyhtiö Bisnoden vuosittaisesta vertailusta.

Vertailu perustuu Trafin tietoihin kaikista uuden henkilöauton vuonna 2015 ostaneista yksityishenkilöistä.

HS julkaisi viime vuonna jutun, jossa pohdittiin, miksi Toyota Corollasta tuli maailman myydyin auto.

Toyotan vahvuus on etenkin tunnettu brändi, pohti Autotuojien toimitusjohtaja Tero Kallio.

”Erilaiset markkinatutkimukset ovat osoittaneet, että jo pelkkä esillä olo herättää luotettavuutta: vaikka et olisi koskaan käyttänyt Fiskarsin saksia etkä kuullut näistä saksista tarinoita puolesta tai vastaan, pidät niitä silti luotettavina, koska brändi on vahva ja tunnettu.”

”Toyota on myös onnistunut pitämään luotettavan imagon yllä siitä huolimatta, että silläkin on ollut takaisinkutsuskandaaleja”, sanoi puolestaan Autoliitto ry:n toimitusjohtaja Pasi Nieminen.

Edellisvuonna Toyota ei ollut listauksen ykkönen, vaan merkkiuskollisuustilaston voiton vei Dacia, joka jäi nyt kolmannalle sijalle. Dacia oli kuitenkin Bisnoden analyysin perusteella houkuttelevin auto, eli pystyi houkuttelemaan eniten ostajia muilta merkeiltä.

Toiseksi parhaiten merkkiuskollisuus-analyysissa menestyi Subaru.

Premium-merkit Mercedes-Benz ja BMW putosivat viime vuonna merkkiuskollisuustilaston kymmenen kärjestä. Molempien merkkien omistajista noin 40 prosenttia pitäytyi entisessä merkissä uuteen autoon vaihtaessaan.

”Kalliimmat automerkit ovat aina menestyneet vertailussa edullisempia heikommin. Nyt nähty lasku on kuitenkin poikkeuksellista. Vaikea taloustilanne kiristää autoa hankkivan kukkaron nyörejä”, Bisnoden toimitusjohtaja Juha Airaksinen sanoi tiedotteessa.

Bisnode on seurannut autojen merkkiuskollisuutta vuodesta 2006.

Bisnode
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja

Rahastusta vai liikenneturvallisuutta? Näin kameratolpat valloittivat Suomen tiet

Liikenne

HS koeajoi Jaguarin ensimmäisen katumaasturin – näin kulkee F-Pace

Koeajo

Suomen kaduilla kulkee hengästyttävän upeita urheiluautoja – tunnistatko huippuautot?

Datajournalismi

Vauhdin hurmaa, ajamisen eleganssia – uusi kirja esittelee suomalaisten urheiluautoja

Kirja

Suomen vanhin auto löytyy Asikaisen autotallista – ”Maksoi tehoihin nähden riittävästi”

Autotallien aarteet

Tämä ruotsalaismies rakentaa maailman nopeimpia autoja, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista

Autoilu

Tesla teki autostaan vieläkin nopeamman – nollasta sataan 2,7 sekunnissa

Tesla

Suomesta on tulossa liikenteen takapajula, väittää Antti Kaikkonen – ehdottaa sähköauton ostajille 4 000 euron tukea

Antti Kaikkonen

Väitös selvitti, kuinka monta sähköautoa Suomen sähköverkko kestäisi

Sähköautot

Lännen Media: Poliisin jättihankinta varmistui – liikenteeseen 60 uutta kameraa

Liikenne

Poliisi valvoo nyt tehostetusti ylinopeuksia ja testaa erityisesti uutta automaattivalvontaa, joka ”laulaa jatkuvasti”

Poliisi

HS koeajoi: Valtava katumaasturi Audi Q7 yhdistää dieselin ja ladattavan hybridin yllättävän taloudellisesti

Auto

Poliisi löysi yön kierroksella ”hämärän” auton – paljastui miljoonan dollarin Batmobileksi

Poliisi

Turbo-pörriäinen vei autonaisen sydämen

Autotallien aarteet

Päästörajat tiukkenevat – miksi uudet autot ovat suurempia kuin koskaan?

Autoilu