Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Luottotietoyhtiö: Toyota-kuskit luottavat merkkiinsä muita enemmän

Dacia pystyi houkuttelemaan eniten ostajia muilta merkeiltä.

Auto
 
Helsingin Sanomat

Toyota-kuskit ovat autoilijoista uskollisimpia, kun tarkastellaan merkkiuskollisuutta.

Viime vuonna jopa kaksi kolmesta Toyotan omistajasta valitsi merkin uudelleen auton vaihdon yhteydessä, käy ilmi markkina- ja luottotietoyhtiö Bisnoden vuosittaisesta vertailusta.

Vertailu perustuu Trafin tietoihin kaikista uuden henkilöauton vuonna 2015 ostaneista yksityishenkilöistä.

HS julkaisi viime vuonna jutun, jossa pohdittiin, miksi Toyota Corollasta tuli maailman myydyin auto.

Toyotan vahvuus on etenkin tunnettu brändi, pohti Autotuojien toimitusjohtaja Tero Kallio.

”Erilaiset markkinatutkimukset ovat osoittaneet, että jo pelkkä esillä olo herättää luotettavuutta: vaikka et olisi koskaan käyttänyt Fiskarsin saksia etkä kuullut näistä saksista tarinoita puolesta tai vastaan, pidät niitä silti luotettavina, koska brändi on vahva ja tunnettu.”

”Toyota on myös onnistunut pitämään luotettavan imagon yllä siitä huolimatta, että silläkin on ollut takaisinkutsuskandaaleja”, sanoi puolestaan Autoliitto ry:n toimitusjohtaja Pasi Nieminen.

Edellisvuonna Toyota ei ollut listauksen ykkönen, vaan merkkiuskollisuustilaston voiton vei Dacia, joka jäi nyt kolmannalle sijalle. Dacia oli kuitenkin Bisnoden analyysin perusteella houkuttelevin auto, eli pystyi houkuttelemaan eniten ostajia muilta merkeiltä.

Toiseksi parhaiten merkkiuskollisuus-analyysissa menestyi Subaru.

Premium-merkit Mercedes-Benz ja BMW putosivat viime vuonna merkkiuskollisuustilaston kymmenen kärjestä. Molempien merkkien omistajista noin 40 prosenttia pitäytyi entisessä merkissä uuteen autoon vaihtaessaan.

”Kalliimmat automerkit ovat aina menestyneet vertailussa edullisempia heikommin. Nyt nähty lasku on kuitenkin poikkeuksellista. Vaikea taloustilanne kiristää autoa hankkivan kukkaron nyörejä”, Bisnoden toimitusjohtaja Juha Airaksinen sanoi tiedotteessa.

Bisnode on seurannut autojen merkkiuskollisuutta vuodesta 2006.

Bisnode
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja