Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Suunnittelijat rakensivat ovettoman auton – Lo Res Car on tehty taiteilijan, ei insinöörin mielen mukaan

Suunnittelijatiimin esikuva oli 1970-luvun Lamborghini

Auto
 
United Nude
Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon.
Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon. Kuva: United Nude

United Nude on yritys, joka valmistaa maailman suosituimpia ihmisten liikuttamiseen tähtääviä tuotteita.

Ne tuotteet ovat paljon käytetympiä kuin esimerkiksi autot tai polkupyörät.

Puhutaan tietenkin kengistä.

Nyt tämä kenkiä ja muita vaatteita valmistava yritys on suunnitellut auton, joka on tosiaan sen näköinen, että se on designereiden, ei insinöörien työn tulos.

Kyseessä on Lo Res Car.

Nimi viittaa vähäiseen resoluutioon, joka taas viittaa siihen, miten auto sai tämän kolmiomaisen muotonsa.

Suunnittelijatiimi otti mallikseen 1970-luvun Lamborghinin. Tiimi loi autosta 3D-mallin, jonka pohjalta he rakensivat auton tietokoneen ruudulle polygoneista.

Polygoni on esimerkiksi tietokonepeleissä käytetty rakennuspala.

Polygoneilla rakennellaan kolmiulotteisia muotoja. Mitä enemmän näitä rakennuspalikoita on käytössä, sitä realistisemman näköinen lopputulos on. Jos polygoneja on käytössä vain vähän, sileäksi tarkoitetut pyöreät muodot käyvät kulmikkaiksi ja niin edespäin.

United Nude vähensi polygonien määrää radikaalisti Lamborghinin 3D-mallista. Lopputuloksena on ikään kuin äärimmilleen viety, raaka versio tästä 70-luvun klassikkoautosta.

Auto näyttää kovasti videopelien alkuaikojen kulmikkaalta avaruusalukselta. Herää kysymys, millaista sillä on ajaa, mutta ehkä ajaminen ei ole tämän auton tärkein piirre. Tärkeintä varmasti on, että muotoilu herättää huomiota.

Asiasta uutisoineen BBC:n mukaan laite on edelleen selkeästi auton muotoinen, mutta tästä asiasta voi olla montaa mieltä.

Lo Res Car on sähkökäyttöinen. Siihen mahtuu omituisesti muotoiltua rattia kääntävän kuskin lisäksi yksi matkustaja, joka istuu kuljettajan takana. Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon.

Autolla pääsee noin 50 km/h, turvallisuussyistä.

HS:n tietojen mukaan auto ei ole tulossa massatuotantoon.

United Nude
Auton ratti on kulmikas.
Auton ratti on kulmikas.
United Nude
Sähköllä kulkevan auton huippunopeus on 50 km/h.
Sähköllä kulkevan auton huippunopeus on 50 km/h.
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja

Opel esittelee Pariisin autonäyttelyssä uuden sähköauton Ampera-e:n, jolle se lupailee 400 kilometrin toimintasädettä. Yhtiö kuitenkin myöntää, että todellinen toimintasäde voi jäädä 300 kilometriin.

Maailman suurin autonäyttely alkaa Pariisissa – edellinen päättyi skandaaliin, jonka seuraukset näkyvät nyt autovalikoimassa

Pariisin autonäyttely 2016

Googlen robottiauto ruhjoutui kolarissa – punaisia päin ajanut pakettiauto törmäsi kylkeen

Robottiauto

Tässä ovat kalleimmat autot, jotka Suomeen on rekisteröity viime aikoina – kalleimman pelkkä autovero on yli kymmenen kertaa tavallisen perheauton hinta

Autoilu

Lamborghinin menestysmalli ärjyy ja murisee – haastattelimme omistajan: ”Kun pikkaisen kiihdyttää, niin lihat lähtee luista”

Autotallien aarteet

Toyota tekee uudelle autolleen polttoainetta ihmisten ulosteesta – koeajoimme vetyauton, jonka pakoputkesta tulee ulos vain vettä

Vetyauto

Koeajoimme uuden Opel Astran ja testasimme sen todellista kulutusta – miten auto pärjäsi?

Koeajo

Miksi Apple haluaisi ostaa McLarenin? Siihen on ainakin kolme hyvää syytä

Auto

Ovela Volvo-huijari tarjoaa kahta miljoonaa euroa ja kalastelee rahaa – ”Huijaus on melko taitavasti tehty”

Volvo

Näin autojen matkamittareita vääristellään, jopa uusien autojen lukemia voi manipuloida – HS tutustui Volvon keräämään aineistoon

Autot

Monet tankkaavat turhaan kalliimpaa ”ysikasia” – mitä hyötyä on premium-bensasta?

Autoilu

Autoyhtiöiden sähköautokilpailu kiihtyy: Volkswagen esittelee pian sähköauton, jonka toimintasäde on 500 kilometriä

Volkswagen

Santeri Mikkola tuunasi Kuplavolkkarista Ferrarin – ”Melkein aito”

Autotallien aarteet

Reseptit