Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Suunnittelijat rakensivat ovettoman auton – Lo Res Car on tehty taiteilijan, ei insinöörin mielen mukaan

Suunnittelijatiimin esikuva oli 1970-luvun Lamborghini

Auto
 
United Nude
Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon.
Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon. Kuva: United Nude

United Nude on yritys, joka valmistaa maailman suosituimpia ihmisten liikuttamiseen tähtääviä tuotteita.

Ne tuotteet ovat paljon käytetympiä kuin esimerkiksi autot tai polkupyörät.

Puhutaan tietenkin kengistä.

Nyt tämä kenkiä ja muita vaatteita valmistava yritys on suunnitellut auton, joka on tosiaan sen näköinen, että se on designereiden, ei insinöörien työn tulos.

Kyseessä on Lo Res Car.

Nimi viittaa vähäiseen resoluutioon, joka taas viittaa siihen, miten auto sai tämän kolmiomaisen muotonsa.

Suunnittelijatiimi otti mallikseen 1970-luvun Lamborghinin. Tiimi loi autosta 3D-mallin, jonka pohjalta he rakensivat auton tietokoneen ruudulle polygoneista.

Polygoni on esimerkiksi tietokonepeleissä käytetty rakennuspala.

Polygoneilla rakennellaan kolmiulotteisia muotoja. Mitä enemmän näitä rakennuspalikoita on käytössä, sitä realistisemman näköinen lopputulos on. Jos polygoneja on käytössä vain vähän, sileäksi tarkoitetut pyöreät muodot käyvät kulmikkaiksi ja niin edespäin.

United Nude vähensi polygonien määrää radikaalisti Lamborghinin 3D-mallista. Lopputuloksena on ikään kuin äärimmilleen viety, raaka versio tästä 70-luvun klassikkoautosta.

Auto näyttää kovasti videopelien alkuaikojen kulmikkaalta avaruusalukselta. Herää kysymys, millaista sillä on ajaa, mutta ehkä ajaminen ei ole tämän auton tärkein piirre. Tärkeintä varmasti on, että muotoilu herättää huomiota.

Asiasta uutisoineen BBC:n mukaan laite on edelleen selkeästi auton muotoinen, mutta tästä asiasta voi olla montaa mieltä.

Lo Res Car on sähkökäyttöinen. Siihen mahtuu omituisesti muotoiltua rattia kääntävän kuskin lisäksi yksi matkustaja, joka istuu kuljettajan takana. Autossa ei ole perinteisiä ovia, vaan sen koko kori avautuu, jotta kuljettaja pääsee sisään autoon.

Autolla pääsee noin 50 km/h, turvallisuussyistä.

HS:n tietojen mukaan auto ei ole tulossa massatuotantoon.

United Nude
Auton ratti on kulmikas.
Auton ratti on kulmikas.
United Nude
Sähköllä kulkevan auton huippunopeus on 50 km/h.
Sähköllä kulkevan auton huippunopeus on 50 km/h.
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja

Jukka Kukkosen saippuakuplia päästävä auto on herättänyt huomiota Yhdysvalloissa.

Suomalaismies ajaa Minnesotassa autoa, jonka pakoputkesta tupruttaa saippuakuplia – ”Lapset olivat aivan innoissaan”

Autoilu

Lähde: Volkswagen maksaa 8,7 miljardia euroa sovitellakseen päästöskandaalista syntyneen siviilikanteen Yhdysvalloissa

Volkswagen

Volkswagen muuttaa suuntaansa: Markkinoille yli 30 täyssähköautoa

Volkswagen

Kyyn kuolema – Dodge Viper on äärimmäisen rehellinen muskeliauto, mutta nyt sen taru loppuu

Chrysler

Juhannusruuhka alkaa – neljä unelma-autoa liikenteeseen

Auto

HS kysyi maahantuojilta suosittujen autojen toimitusaikoja – Suomi-Mersua pitää odottaa helmikuuhun

Autoilu

Rättisitikka nimeltä Sirkka

Autotallien aarteet

Maisemat vaihtuvat, tiet kapenevat, ympärille nousevat tunturit – katso HSTV:n timelapse-video automatkasta Helsingistä Lapin käsivarteen

Pohjois-Suomi

Autojen jakohihnoja katkeilee taas – syyksi epäillään oktomursketta, mutta mitä se on?

Autoilu

Suomalaismies tilasi auton, jota piti odottaa seitsemän vuotta – Morgan on taideteos neljällä pyörällä

Autotallien aarteet

Lista näyttää kalleimmat ja halvimmat autot huoltaa – ääripäiden ero yli kolminkertainen

Autoilu

Nurmikenttä täynnä Lamborghineja – Suomen säväyttävimmät autot kokoontuivat Turkuun

Autotallien aarteet

Rasvanäppien jälkeen autoja korjaavat koodarit – viisi tapaa, joilla autoilu pian muuttuu

Autoilu