Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Tämä lutuinen pikku-BMW nosti saksalaismerkin suosta –  valmistus oli tulla Suomeen

Pieni 700-malli sai BMW:n myynnin nousuun

Auto
 
http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/5e8254c3ce2650e9e56b5d8e721d769fc0c66625-2429509-BMW700video_01.jpg
BMW 700 on lutuinen pikkubemari
Keravalaisen Sami Vilosen autoaarre on BMW 700 vuodelta 1964. Piristävä autoharvinaisuus on ilo silmälle. Toimittaja, kuvaus ja editointi Kimmo Taskinen / HS.

Bemari vuodelta 1964 on muotoiltu ajalleen tyypillisesti pyöristettyjä kulmia suosien.

Muotoilu oli tuolloin selkeää ja tarkoituksenmukaista. Takamoottorista BMW 700 -mallia valmistettiin vuosina 1959–1965.

700-mallista on sanottu, että se pelasti koko BMW:n olemassaolon.

Toisen maailmansodan jälkeen BMW:llä oli vaikeuksia saada toimintansa kannattavaksi. Valoa tunnelin päässä kajasti vasta 1960-luvulle tultaessa. Toki baijerilaismerkki oli tehnyt upeita autoja ennen 1960-lukuakin, mutta myynti takkusi ankarasti.

BMW:n 700-malli ja kookkaampi 1500-malli saivat kuitenkin myynnin nousuun.

Oli melko lähellä, että 700-sarjaa olisi alettu valmistaa myös Suomessa. Sopivia yhteistyökumppaneita pohjolan perukoilta etsittiin, mutta suunnitelmat eivät koskaan toteutuneet.

Sami Vilosen omistuksessa oleva BMW 700 on vuosimallia 1964. Auto päätyi vanhalle bemariharrastajalle puolivahingossa.

Nykyautoihin tottuneelle vanhalla autolla ajelu vaatii harjoittelua. 1960-luvun auto ei kiihdy eikä pysähdy niin kuin uudemmat kulkupelit. Leppoisassa sunnuntaiajossa autovanhus on parhaimmillaan.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja