Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Lehti: BMW on tuomassa 8-sarjan takaisin – BMW:n mallisto on räjähtänyt käsiin viime vuosina

Autocar-verkkosivuston mukaan 8-sarjalainen on tulossa myyntiin vuonna 2020.

Auto
 

Vuosina 1989–1999 valmistettu iso kaksiovinen, V12-moottorilla varustettu BMW 8-sarjalainen on edelleen näyttävä ilmestys.

BMW
BMW uuden 8-sarjalaisen uskotaan pohjautuvan tähän Pininfarina Gran Lusso Coupe -konseptiautoon, jonka BMW esitteli 2013.
BMW uuden 8-sarjalaisen uskotaan pohjautuvan tähän Pininfarina Gran Lusso Coupe -konseptiautoon, jonka BMW esitteli 2013.

8-sarjalaisia ei ole käytettyjen autojen markkinoilla Suomessa kovin paljoa. Nekin, jotka ovat saatavilla, ovat suurimmaksi osaksi melkoisen loppuun ajettuja.

Kohta ei tarvitse haikailla vanhan 8-sarjalaisen perään. BMW on nimittäin tuomassa tämän automallin takaisin markkinoille.

Autocar-verkkosivuston mukaan 8-sarjalainen on tulossa myyntiin vuonna 2020. Ensimmäiset konseptimallit on luvattu näytille 2018.

8-sarjalainen on lehtitietojen mukaan vastine Mercedes-Benzin verrattain hyvin kaupaksi menneelle, kaksioviselle S-sarjan coupélle.

Samalla tavalla kuin Mercedeksen S-coupé on pitkälti kaksiovinen versio S-sarjan neliovisesta luksusautosta, 8-sarjalaisessa on lehtitietojen mukaan paljon samaa kuin BMW:n neliovisessa 7-sarjan luksusautossa. (Lue HS:n koeajojuttu uudesta 7-sarjalaisesta)

Ja nyt tämä menee vähän hankalaksi:

Autocarin mukaan 8-sarjalainen tulisi olemaan samantyyppinen kuin 6-sarjan Grand Coupé – joka on siis kaksiovisen 6-sarjalaisen neliovinen versio – joskin ”suurempi ja aatelisempi ulkomuodossaan” kuin neliovinen Grand Coupé. Mutta jos 8-sarjan auto kilpailee S-Coupén kanssa, sen luulisi kai olevan kaksiovinen?

Tästä ovien määrästä ei ainakaan Autoweekin mukaan ole tehty vielä päätöstä.

BMW:n mallistossa alkaa joka tapauksessa olla autoja jokaiseen lähtöön.

Aikoinaan, eli kymmenisen vuotta sitten BMW:llä oli käytännössä 3-sarja neliovisena, kaksiovisena, avoautona ja farmarina.

Sitten sillä oli 5-sarja (myös farmarina) sekä 7-sarja neliovisina, sekä näiden väliin sijoittuva iso 6-sarjan kaksiovinen avomalleineen. Lisäksi oli pari X-mallin maasturia ja yksi kaksipaikkainen roadster, jonka mallisarja oli Z.

Nykyään tarjolla on 1-, 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 7- ja kohta 8-sarjakin. Tietenkin 3- ja 5 -sarjasta on saatavilla myös farmarimallit sekä GT-mallit, ja 2-, 4-,ja 6-sarjalaisista saa avomalleja.

Lisäksi X-mallisto on kasvanut niin, että sinne on tullut kahden maasturin lisäksi kolmas pikkumaasturi sekä kaksi Coupé-katumaasturia.

Lisäksi kaksiovisista 4- ja 6-sarjoista on saatavilla neliovinen Grand Coupé. Ja tietenkin lisäksi on se Z-sarja. Puhumattakaan i-mallistosta, jossa on tarjolla kaksi sähkö- tai hybridivaihtoehtoa, i3 ja i8.

Ja vielä ovat 2-sarjan etuvetoiset perheautot Grand Tourer sekä Active Tourer.

Toki monien muidenkin autonvalmistajien mallisto on laajentunut viime vuosina, kun koko autoteollisuus on kehittyvien maiden autoistuessa kasvanut.

Esimerkiksi kilpailija Mercedes-Benz on asioita selkeyttääkseen muuttanut mallistonsa nimet edes jollain tavalla loogisiksi, jotta autonostaja pysyisi kärryillä siitä, mikä auto on kunkin segmentin jäsen.

Jos haluaa uuden 8-sarjalaisen sitten neljän vuoden päästä, ankara säästäminen kannattaa aloittaa jo nyt.

Uuden auton hinta on nimittäin tällä hetkellä tarjolla oleviin käytettyihin 8-sarjalaisiin verraten todennäköisesti yli kymmenkertainen, jos se on lähellä kilpailija Mercedes Benzin S-sarjan coupéa.

Tämä tarkoittaa, että uudesta 8-sarjalaisesta saa todennäköisesti pulittaa lisävarusteineen lähemmäs 300 000 kuin 200 000 euroa.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja

Ferrari Apertaa valmistetaan myyntiin 200 kappaletta. Lisäksi yhdeksän autoa jää yhtiön käyttöön.

Superrikkaat ostivat Ferrarin uutuuden näkemättä autoa – hinta 1,86 miljoonaa euroa

Ferrari

Opel esitteli uuden sähköautonsa ja yllätti – toimintamatka onkin yli 500 kilometriä

Pariisin autonäyttely 2016

Renaultin suuri sähköyllätys ja kaikkien mopoautojen kuningas – HS seuraa Pariisin autonäyttelyä

Pariisin autonäyttely 2016

HS Pariisin autonäyttelyssä: Volkswagen esitteli sähköauton, jolle se lupaa jopa 600 kilometrin toimintasädettä

Sähköautot

Maailman suurin autonäyttely alkaa Pariisissa – edellinen päättyi skandaaliin, jonka seuraukset näkyvät nyt autovalikoimassa

Pariisin autonäyttely 2016

Googlen robottiauto ruhjoutui kolarissa – punaisia päin ajanut pakettiauto törmäsi kylkeen

Robottiauto

Tässä ovat kalleimmat autot, jotka Suomeen on rekisteröity viime aikoina – kalleimman pelkkä autovero on yli kymmenen kertaa tavallisen perheauton hinta

Autoilu

Lamborghinin menestysmalli ärjyy ja murisee – haastattelimme omistajan: ”Kun pikkaisen kiihdyttää, niin lihat lähtee luista”

Autotallien aarteet

Toyota tekee uudelle autolleen polttoainetta ihmisten ulosteesta – koeajoimme vetyauton, jonka pakoputkesta tulee ulos vain vettä

Vetyauto

Koeajoimme uuden Opel Astran ja testasimme sen todellista kulutusta – miten auto pärjäsi?

Koeajo

Miksi Apple haluaisi ostaa McLarenin? Siihen on ainakin kolme hyvää syytä

Auto

Ovela Volvo-huijari tarjoaa kahta miljoonaa euroa ja kalastelee rahaa – ”Huijaus on melko taitavasti tehty”

Volvo

Näin autojen matkamittareita vääristellään, jopa uusien autojen lukemia voi manipuloida – HS tutustui Volvon keräämään aineistoon

Autot

Monet tankkaavat turhaan kalliimpaa ”ysikasia” – mitä hyötyä on premium-bensasta?

Autoilu

Reseptit