Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Sähköskootteri on kaupunkiliikenteen uusi kummajainen

Auto
 
http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/69dd56104b49ca69555d15f444ea9972d62b96b6-2547791-sahkoskootteri_09.jpg
Sähköskootteri on kaupunkiliikenteen uusi kummajainen
Forca -sähköskootterin huippunopeus on 25 km/h ja toimintasäde noin 40 kilometriä. Toimittaja, kuvaus ja editointi Kimmo Taskinen / HS.

Forca Bossman S on outo tapaus. Kulkupeli ei ole potkulauta, eikä mopo eikä polkupyörä. Kyseessä on sähköskootteri.

Helsinkiläinen Tomi Karjalainen tietää laitteesta kaiken. Se onkin ymmärrettävää, sillä mies on töissä yrityksessä, joka tuo laitteita maahan. Vaikka Forca Bossman on varsin uusi keksintö, on Karjalainen ehtinyt jo tutustua laitteeseen perusteellisesti.

”Pisin reissu on ollut 25 kilometriä”, mies kertoo.

Karjalaisen mukaan sähköskootterilla pystyisi ajamaan 40 kilometrin matkan yhdellä latauksella, mutta akun kuluttaminen loppuun ei ole kannattava idea.

Akun lataaminen täysin tyhjästä täyteen kestää noin 6–8 tuntia. Perusmallissa on 17 ampeerin geeli-akku, mutta laitteeseen saa myös litium-akun.

Forca –sähköskootterin fiksu ominaisuus on se kokoontaittomahdollisuus. Satula lähtee irti yksinkertaisesti mutteria vääntämällä ja ohjaustanko taittuu tarvittaessa takapyörään kiinni. Koko operaatio käy hetkessä. Keski-Euroopassa laite onkin karavaanareiden suosiossa.

Suomessa vastaavia kulkupelejä hyödynnettiin aikaisemmin lähinnä suurilla tehdasalueilla sekä muilla rajatuilla alueilla.

Nyt uuden lakimuutoksen tultua voimaan sähköskootterit ovat valmiina elävöittämään myös kaupunkikuvaa.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Hae autojuttuja