Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Moni nainen taipuu epätyydyttävään seksiin, vaikka helppo treeni auttaisi

Epätyydyttävään seksiin ja aikuisvaippoihin taipumisen vaihtoehto naiselle on jumpata lantionpohjalihaksia – vaikkapa kuulatwerkkauksella, kirjoittaa Rosa Meriläinen.

Elämä
 
Rosa Meriläinen
Rosa Meriläinen
Kirjoittaja on tamperelainen vapaa kirjoittaja.

Lantionpohjalihasjumppa on yksi niistä asioista, joilla aikuinen nainen voisi pienehköllä vaivalla parantaa elämänlaatuansa. Jumppa jää usein tekemättä. Yllättävän moni taipuu mieluummin epätyydyttävään seksiin ja aikuisvaippoihin.

Vaikka lantionpohjalihaksia voi periaatteessa treenata missä vain, harjoitteluun pätevät samat säännöt kuin mihin tahansa muuhun kuntoiluun: keskittyminen kannattaa, painoharjoittelu kannattaa ja säännöllinen jumppaohjelman noudattaminen kannattaa.

On ihan turha mennä salille lukemaan lehtiä samalla kun heiluttelee jalkojaan edestakaisin lähentäjä–loitontaja-laitteissa. Sama pätee treenikuuliin. Jos haluaa saada tuloksia, on haastettava itsensä ja keskityttävä siihen mitä tekee. Välillä pitää tehdä isommilla painoilla.

Nuorisolaisena menin ja hankin itselleni geishakuulat. En tiedä, oliko silloin edes kunnollisia treenikuulia myytävänä. Jos oli, en niistä tiennyt. Kuulat odottelivat laatikossa vuosien ajan ennen käyttöönottoa. Lihasvoima ei kasvanut sillä, että omistin kuulat.

Käyttöönottoa hidasti se, etten tiennyt mitä kuulilla pitäisi tehdä. Lisäksi mietitytti se, miten osaan pullauttaa kuulat ulos. En tiennyt, että nehän ropisevat puntista lattialle ihan itsestään juuri silloin, kun olen ehtinyt unohtaa niiden olevan sisälläni.

Olin nimittäin jostain lukenut vinkin, että kuulaharjoittelua voi tehdä samalla, kun siivoaa. Imuroin kommuunini lattian vain nähdäkseni, miten mehustamani kuulat vierivät vastapestyllä lattialla noustuani rivakasti kyykystä. Se treenikerta jäi yhteen.

Treenikuuliin pätee sama kuin muuhunkin painoharjoitteluun: eri painoisia välineitä erilaisille harjoituksille.

Sain vihdoinkin hankittua kunnon sarjan treenikuulia, joiden mukana tuli järkevä harjoitusohjelma. Siihen kuuluu maksimivoimaharjoitus, jota tarvitaan nostamisen kaltaisissa voimakkaissa ponnistuksissa, nopeusvoimaharjoitus, jota tarvitaan aivastamisen kaltaisissa äkillisissä ponnistuksissa ja kestovoimaharjoitus, jota tarvitaan ihan kaikessa.

Mikä tärkeintä, harjoitusohjelma opettaa myös rentouttamaan. Muistan kipeästi, miten joskus kaksikymppisenä olin harjoitellut seksitekniikkaa, jossa puristellaan ja pumpataan lantionpohjalihaksilla miehen miehisyyttä.

Ensikokeilussa onnistuin ylisuorittamaan homman niin, että sain koko lantionpohjani vuorokaudeksi kramppiin. Ilmeisesti onnistuin tekemään tosi pahan hapotustreenin. Eli puristusta pitää seurata rentoutus ja palautumistauot.

Liikunta maistuu, kun se on hauskaa ja tulokset motivoivat. Lantionpohjalihastreenissä motivaatio on kohdillaan. Facebookissa asialla ei kuitenkaan viitsi kehuskella. Hauskuutta olen lisännyt ottamalla haltuun uuden lajin: kuulatwerkkaus.

Jumppaan ihan helposti, kun lapseni on kotona. Mutta en lantionpohjalihaksia.

On ihan normaalia, että kokee tarvitsevansa silloin yksityisyyttä. Ongelma onkin se, että juuri niinä pikkulapsivuosina, jolloin nainen kipeimmin lantionpohjatreeniä kaipaisi, on vaikeinta löytää omaa aikaa treenin tekemiseen.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!