Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Tehoa vinoihin vatsalihaksiin

Vinojen vatsalihasten treeni parin kanssa on leppoisa harjoitus.

Hyvinvointi
 
Helsingin Sanomat
Hanna-Kaisa Hämäläinen
Kuva: Hanna-Kaisa Hämäläinen

Miksi?

Vinoja vatsalihaksia tarvitaan erityisesti taivutuksissa ja kierroissa. Vinojen vatsalihasten treeni parin kanssa on leppoisa harjoitus.

Miten?

Asettukaa selinmakuulle jalat lattiassa ja polvet pienessä koukussa niin, että toisen jumppaajan jalat ovat toisen jalkojen välissä.

Paina koko jalkapohja alustaan, myös varpaat. Vie sormet korvien taakse, pyöristä yläselkä, vedä leuka ja vatsa sisään. Laskeudu alas niin, että lapaluut koskettavat lattiaan ja nouse ylös samalla kiertäen ylävartaloa oikealle. Toista sama liike vasemmalle.

Nouse vain siihen asti, että vatsalihakset pysyvät aktiivisina, ei siis istumaan asti. Liike helpottuu, kun pari tukee toisen polvia. Keskity tekemään liike rauhallisesti ja tasaisesti.

Voit liittää liikkeeseen tehostetun hengityksen siten, että aina laskeutuessa hengität sisään, noustessa pidätät hengitystä ja yläasennossa hengität ulos.

Kuinka paljon?

Tehkää liike 15 kertaa molemmille puolille vuorotellen. Toistakaa sarja 2–3 kertaa muutaman kerran viikossa.

Liikkeet on suunnitellut kenttäpäällikkö Sari Kivimäki Kunnossa kaiken ikää -ohjelmasta.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!