Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Parijumppa: Hauskoilla hypyillä ketteryyttä kroppaan

Hyvinvointi
 
Helsingin Sanomat
Hanna-Kaisa Hämäläinen
Kuva: Hanna-Kaisa Hämäläinen

Miksi?

Parin yli hyppääminen ja ali konttaaminen on monipuolinen ja hauska harjoitus. Siinä harjoitetaan ketteryyttä, koordinaatiota ja ylävartalon lihaksia.

Miten?

Toinen jumppaaja asettuu punerrusasentoon polvet koukussa. Pidä kädet ojennettuna, niska pitkänä, pää vartalon jatkeena ja katse suoraan alaspäin. Kiinnitä huomio ylävartaloon: vältä yläselän retkahtamista alas, pidä lihasjännitys yllä. Toinen jumppaajista hyppää tai kierähtää ensin parin selän yli ja sitten sukeltaa tai konttaa rintakehän alitse. Liikesarja on jatkuva ja tasainen.

Parin ylittämisessä on monta eri tapaa. Kokeilkaa ja löytäkää oma tapa.

Kuinka paljon?

Tehkää aluksi 10 ylitystä ja alitusta ja vaihtakaa paikkaa. Muutaman kerran jälkeen lisätkää määrää esimerkiksi 15 toistoon 3–4 kertaa viikossa.

Liikkeet on suunnitellut kenttäpäällikkö Sari Kivimäki Kunnossa kaiken ikää -ohjelmasta.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!