Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

”Ruuhkamaksut on tapa tehdä autoilusta sujuvampaa” – HSTV:n suuressa liikenneväittelyssä väännettiin Helsingin tulevaisuudesta

Kaupunki
 
http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/0d7f2e6f4d5bd6fa60350fda73edbcb30137fdfd-2432291-HS%20LIIKENNE%20KESKUSTELU_12.jpg
HSTV:n liikenneväittely: Ajaako Helsinki autoilijat ahtaalle?
Ovatko pyöräilijät kaapanneet Helsingissä vallan? Mahtuvatko autoilijat kaupunkibulevardeille? Rakennetaanko lähiöihin raitiotielinjoja? Tuleeko Helsinkiin ruuhkamaksuja? Näitä asioita puidaan HSTV:n liikennekeskustelussa, jossa nokikkain ovat kokoomuksen Pia Pakarinen ja vihreiden Otso Kivekäs. Kuva: HSTV.

Ovatko pyöräilijät kaapanneet Helsingissä vallan? Mahtuvatko autoilijat kaupunkibulevardeille? Rakennetaanko lähiöihin raitiotielinjoja? Tuleeko Helsinkiin ruuhkamaksuja?

Näihin kysymyksiin haettiin vastauksia HSTV:n suuressa liikenneväittelyssä perjantaiaamuna.

Kansallinen Kokoomus
Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Pia Pakarinen (kok).
Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Pia Pakarinen (kok).

”Ruuhkamaksut on tapa tehdä autoilusta sujuvampaa. Niillä me saisimme autoliikenteen toimimaan paremmin”, vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs sanoi.

Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu, Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Pia Pakarinen suhtautui kaupunkisuunnittelijoiden väläyttelemiin tiemaksuihin huomattavasti penseämmin.

”Kavahdan sitä, että meidän alueelle tehtäisiin joku tullimuuri, joka tekisi tänne tulosta epähoukuttelevaa. Me tarvitaan ihmisiä tänne töihin. Se edellyttää, että tänne on kiva tulla”, Pakarinen sanoi.

Helsingin liikennepolitiikka on viime viikkoina kuohuttanut kaupunkilaisia enemmän kuin aikoihin.

Viime vuonna hyväksytty liikenteenkehittämisohjelma nostaa kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen yksityisautoilun yläpuolelle ja poliitikot näyttävät olevan halukkaita riisumaan autoilijoilta heille vuosikymmeniä taattuja etuoikeuksia.

Toisia liikennesuunnittelun suunnanmuutos ihastuttaa. Tiivistyvä kaupunkirakenne ja joukkoliikenteeseen panostaminen on ympäristöystävällistä ja luo kohtaamisia ja kaupunkikulttuuria.

Benjamin Suomela
Vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs.
Vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs.

Toiset taas ovat vallankumouksesta raivoissaan. Yksityisautoilijat pelkäävät kulkutapansa puolesta, mökkeilijät mökkimatkojensa puolesta, ammattiautoilijat ammattiensa puolesta ja kauppiaat bisneksen puolesta. Liikennevirasto on esittänyt huolen, että kaupunkibulevardit haittaisivat monilla valtaväylillä raskasta liikennettä ja esimerkiksi pitkän matkan busseja.

Onko pelkoon syytä? Minkälainen on tulevaisuuden Helsinki?

Katso HSTV:n suuri liikenneväittely.

http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/a27ef1c07ddbea22d3d4fb11c0693442c5973376-2403609-HS_LIIKENNESUUNNITTELU3_220116_08.jpg
Onko Helsinki ajamassa autoja pois kantakaupungista?
Helsingin liikennesuunnittelupolitiikka on muuttunut rajusti viime vuosina. Ennen auto oli kuningas, nyt korostetaan kävelyä, pyöräilyä ja joukkoliikennettä. Miten käy yksityisautoilijoiden? Toimitus ja kuvaus: Lari Malmberg, leikkaus: Janne Järvinen
Hannu Lindroos / HS
Mikonkatu oli autojen valtakuntaa 1990-luvulle asti.
Mikonkatu oli autojen valtakuntaa 1990-luvulle asti.
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat