Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Uuden matkakohteen avaaminen vie jopa vuosia

Finnmatkat seuraa, kuinka ruotsalaiset viihtyvät Vietnamissa.

Kotimaa
 

Suomen suurimmilla matkatoimistoilla on taustallaan kansainvälisiä matkailualan jättejä, jotka ohjailevat suomalaistoimistojen päätöksiä. Kysyimme, miten toimistot valikoivat kohteensa.

Finnmatkat

”Suomalaiset, tanskalaiset, norjalaiset ja ruotsalaiset viihtyvät samanlaisissa kohteissa. Heidän tarpeitaan katsotaan nipussa. Seulomme uusia kohteita sen perusteella, mikä myy ja miten alueet kehittyvät. Euroopan-kohteista päätös voidaan tehdä alle vuodessa, kaukokohteissa kestää pidempään”, sanoo viestintäpäällikkö Julia Melnik.

”Sri Lanka aukeaa valmismatkakohteena uudestaan ensi talvena. Maan poliittinen tilanne on rauhoittunut, se on turvallinen ja hotellit hyviä. Konsernillamme (Tui Group) on kriteerit, jotka hotellien pitää täyttää. Kohteen mutta myös hotellien tulee olla turvallisia – vaadimme esimerkiksi varauloskäynnit ja ruokahygieniaa. Perhehotelleiden portaikoissa pitää olla kunnon kaiteet. Yleensä oma osastomme tarkastaa nämä.”

”Ensi talvena ruotsalaisille aukeaa Vietnam, jonne Ruotsista on ollut enemmän kysyntää kuin muista Pohjoismaista. Seuraamme heidän kokemuksiaan ja katsomme, avataanko kohde myös suomalaisille. Vietnamia kohtaan on kiinnostusta: sinne matkustetaan paljon itsekseen reittilennoilla ja maa on ollut mediassa ja somessa esillä.”

Aurinkomatkat

”Aurinkomatkat on Finnairin tytäryhtiö, joten yhdessä Finnairin kanssa suunnittelemme uusia kohteita muutaman vuoden aikajänteellä. Kausikohtaiset päätökset uusista kohdemaista tehdään noin vuotta ennen matkustuskauden alkua. Lomakohteen valinta kestää muutamia kuukausia”, sanoo viestintäpäällikkö Annina Metsola.

”Uuden lomakohteen valintaan vaikuttavat sujuvat lentoyhteydet sekä turvallisuus, jonka osalta seuraamme ulkoministeriön ohjeita. Aurinkomatkojen henkilökunta selvittää paikan päällä, mitä lisäpalveluja ja retkiä voidaan toteuttaa. Alkusyksystä myös kysyimme 1 500 asiakaaltamme, millainen on lapsiperheen unelmaloma. Siitä syntyi Aurinkoklubi-tuotteemme.”

”Palvelujen, liikkumisen ja harrastusmahdollisuuksien on toimittava sulavasti, mutta lomaa pitää voida viettää myös itsenäisemmin – emme tuputa.”

Tjäreborg

”Tjäreborg kuuluu Thomas Cook Groupiin, minkä vuoksi meillä on tosi paljon hotelleja tarjolla. Valikoimassa pitää olla hyviä perhehotelleja. Asiakkaamme ovat ottaneet hyvin vastaan myös vain aikuisille tarkoitetut hotellit, jotka tulivat meille vuonna 2007”, sanoo tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

”Uuden kohteen valinnassa tutkimme ensin hyvin tarkkaan infrastruktuurin, turvallisuustilanteen, palvelut ja riskit. Sen jälkeen väkemme tutustuvat hotelleihin. Sopivien hotellien kanssa teemme sitten sopimuksia, hankimme paikalliset agentit ja valmistelemme toimintaa.”

”Kroatia on nyt uudelleen avattu vanha kohteemme. Päätös avaamisesta tehtiin elokuussa 2015, mitä edelsi pitkä taustatyö. Siellä olivat jo pohjoismaiset sisaryhtiömme kuten Ving.”

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat