torstai 21.8.2014 | Soini, Veini  Onnittele e-kortilla

Lapsille tarjotaan yhä enemmän luksusvaatteita

31.1.2008 18:25

Nikolai Jskobsen

Erilaiset harmaan sävyt ovat muotia lasten vaatteissa, kuten tässä Roma & Toskan asussa. Lastenasuille tulee hintaa, koska ne suosivat kerroksellisuutta. Sitä saadaan aikaan esimerkiksi huiveilla.

Erilaiset harmaan sävyt ovat muotia lasten vaatteissa, kuten tässä Roma & Toskan asussa. Lastenasuille tulee hintaa, koska ne suosivat kerroksellisuutta. Sitä saadaan aikaan esimerkiksi huiveilla.

Pariisi/antwerpen. Luksusvaatemerkit ovat alkaneet tehdä lapsille ja vauvoille mallistoja toden teolla vasta viime vuosina. Pariisissa putiikkien valikoima lapsille on aivan yhtä loistokas kuin aikuisille.

Lastentamineita suunnittelevat Guccin ja Diorin lisäksi esimerkiksi Dolce & Gabbana, Fendi ja Chloé. John Galliano julkaisee lastenkokoelmansa Dieselin nimissä ensi talvena.

"Ennen lapsia saattoi olla viisi, nyt ehkä vain yksi. Vanhemmat satsaavat kaiken lapseen ja ovat valmiita käyttämään to-del-la paljon rahaa lapsen pukemiseen", sanoo trendejä analysoivan Promostyl-yhtiön agentti Mona Dekker. Luksusmerkkien käyttäjiä eivät rajoita sen enempää hinta kuin arjen käytännön vaatimukset. Lapsille kaupataan siekailematta sellaisia vaatteita, joille sopii vain kuivapesu.

Esimerkiksi ranskalainen lastenvaatemerkki Tartine & Chocolat myy tänä vuonna vaaleanpunaista tai -sinistä nahasta valmistettua lasten matka-arkkua. Käsintehtyjä arkkuja on rajattu, numeroitu määrä. Pienokaisen viikonloppuretkelle soveltuva pieni arkku maksaa 1 890 euroa.

Helsingin Sanomat | hs.online@hs.fi

Päivän kysymys

Häiritseekö kilpavarustelu lasten pukeutumisessa?

Lastenvaatteiden kauppa käy maailmalla niin kuumana, että siitä vuolevat rahaa myös Dolce & Gabbanan tyyliset muodin supermerkit. Onko lasten pukeminen mennyt häiritsevässä määrin kilpavarusteluksi? Voit kommentoida aihetta Keskustelut-osiossa.

Kyllä 68% Ei 32%

Vastanneita 4633

Äänestys on päättynyt.

RSS
Osoite Töölönlahdenkatu 2
PL 18, 00089 SANOMA
Puhelin +358 9 1221
© Helsingin Sanomat, a Sanoma company - aineiston luvaton käyttö toisen palvelun osana kielletty

Etkö löytänyt etsimääsi?

Kokeile hakua.

--%>