Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Kotimainen Ruutu on Suomen katsotuin – lyö jopa Youtuben

Helsingin Sanomien uutisvideot ja somehitit auttoivat nostamaan Ruutu-videoverkoston Suomen katsotuimmaksi videoverkostoksi. Tänä vuonna HSTV panostaa etenkin pienoisdokumentteihin.

Kulttuuri
 
http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/hstvlive0401.jpg
HSTV live1
Katso HSTV:n suora lähetys

Kotimaiset televisiosarjat ja uutisvideot kiinnostavat suomalaisia enemmän kuin Youtube lukuisine kissavideoineen. Ruutu-videoverkosto, johon Helsingin Sanomien HSTV kuuluu, on Suomen katsotuin 2,7 miljoonalla kuukausittaisella katsojallaan, käy ilmi tuoreesta Comscore-listauksesta. Luvut perustuvat viime vuoden loppupuoliskon mittauksiin ja ne mittaavat vain pöytäkonekäyttöä.

Uutisvideot ovat yksi videoverkoston katsotuimmista sisällöistä. Etenkin pakolaiskriisi ja Suomen lakkosuma keräsivät viime vuonna miljoonayleisöjä. Viime vuoden lopulla lakkoviikon aikana Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien videoita katsottiin yli 6 miljoonaa kertaa.

Helsingin Sanomat tulee tänä vuonna lisäämään videotarjontaansa.

”Satsaamme nyt myös pienoisdokumentteihin, joissa paneudutaan ajankohtaisiin asioihin. Tuore esimerkki on dokumentti Tie Eurooppaan, jota varten HSTV:n tiimi matkusti Turkkiin selvittämään, kuinka pakolaisten salakuljetus meren yli tapahtuu”, kertoo HSTV:n kanavapäällikkö Esa Juntunen.

http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/5fe58a3c909637017a668bebad9e9cbf506878a1-pakolaiset_160114_102.jpg
HS löysi salakuljettajien rannan Turkissa
Nuljuva kumivene, pieni perämoottori ja 20 kilometria tuulista merta on Eurooppaan pyrkivien turvapaikanhakijoiden edessä, kun he saapuvat rantaan Turkissa ja näkevät seuraavan etappinsa, Lesboksen saaren Kreikassa. Toimittajat ja kuvaus Paavo Teittinen ja Kalle Koponen, leikkaus Kalle Koponen

”Tunteita, vauhtia ja syvällistä tulkintaa on tulossa uutisvideoihin, sarjoihin ja suoriin lähetyksiin. HSTV:llä on oma uusi studio, jonka valtava potentiaali otetaan käyttöön”, jatkaa Juntunen.

Viime vuonna kansainväliseksi somehitiksi nousi HSTV:n ”lusikkavideo”, jossa opastetaan rakentamaan kertakäyttölusikoista näyttävä kattolamppu. Videota katsottiin pelkästään Facebookissa 67 miljoonaa kertaa ja jaettiin miljoona kertaa.

Sanoma Media Finlandin omistamaan Ruutu-videoverkostoon kuuluvat HSTV:n lisäksi myös esimerkiksi Nelonen Median tv-ohjelmat sekä Ilta-Sanomien videotarjonta.

http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/ecd2a01d404141b39d60b0fbc71edd071e3f8fee-1572591-Untitled_02.jpg
Näin syntyy valaisin kertakäyttölusikoista
Nytin graafikko Eetu Pietarinen näyttää, miten syntyy näyttävä valaisin pienellä vaivalla.

29.1. klo 16:10: Juttua on tarkennettu lisäämällä tieto mittauksen ajankohdasta ja desktop-käyttäjistä.

Oikaistu 28.1. klo 13:54: 2,7 miljoonaa katsojaa on kuukausitavoittavuus, ei viikottainen kuten uutisessa aiemmin virheellisesti kerrottiin.

http://static-gatling.nelonenmedia.fi/file/sites/default/files/img/9eeedec94f0ec35d98d9e0c7f2fc0d5b9750a242-vuoden_uutiset_thumb.jpg
Katso vuoden päätapahtumat noin kahdessa minuutissa
Vuosi 2015 ei jää historiaan rauhan vuotena. Terrori-iskut ja pakolaiskriisi koettelivat Eurooppaa, kotimaassa hallituskin kävi hajoamisen partalla. HSTV:n pariminuuttinen vuosikatsaus palauttaa mieliin kuluneen vuoden päätapahtumat. Toimittaja: Esa Juntunen, kuva: HSTV & Reuters, musiikki: Timbre & OnlyTheGhosts & Bronxio / Freesound.
Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat