Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Rolls Royce markkinoi uusia autojaan suomalaistaiteilijan avulla

Kulttuuri
 
Jiri Geller puhuu Rolls Roycen sivuilla suhteestaan mustaan väriin. Kuvankaappaus Rolls Roycen sivuilta.
Jiri Geller puhuu Rolls Roycen sivuilla suhteestaan mustaan väriin. Kuvankaappaus Rolls Roycen sivuilta.

Luksusautovalmistaja Rolls Royce markkinoi uusia autojaan suomalaistaiteilija Jiri Gellerin voimin. Autovalmistajan Black Badge -autosarjan markkinointikampanjan osana Rolls Roycen verkkosivuilla julkaistiin haastattelu, jossa Geller sekä kuvanveistäjät Ben Farleigh, Barry X Ball ja Cristina Cordova kertovat suhteestaan mustaan väriin.

Artikkelia kuvittavat Gellerin musta ilmapalloveistos, pääkallo sekä Aku Ankan pää.

”Pääkallot ja musta eivät välttämättä edusta kuolemaa”, Geller sanoo haastattelussa. ”Minulle musta merkitsee altavastaaja- tai punk-asennetta, ja olen saavuttanut lähes maagisia tasoja sitä käyttämällä.”

Geller (s. 1970) on Jani Leinosen ohella Suomen tunnetuimpia pop-taiteilijoita.

Taiteilija itse kertoo saaneensa kyselyn keväällä. Silloin hän ei vielä tiennyt, minne vastaukset olivat tulossa.

Rolls Royce tukee kuvataidetta ja on tilannut teoksia Isaac Julienin kaltaisilta nimekkäiltä nykytaiteilijoilta. Gellerin mukaan hänen kohdallaan kyse ei kuitenkaan ole laajemmasta yhteistyöstä.

HS:n kriitikon arvion Gellerin viimeisimmästä yksityisnäyttelystä Showroom-galleriassa voi lukea täältä.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?

Uusimmat