Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Asiakkailta kerätään tietoja koko ajan

Jostain syystä ihmisiä kuohuttaa, kun makkaran ja maidon ostamista seurataan rivin tarkkuudella.

Mielipide
 
Helsingin Sanomat

Viime aikoina on puhuttu S-ryhmän suunnitelmasta kerätä tarkempia tietoja asiakkaidensa ostoksista. Yllätyin hieman, koska kuvittelin, että näin jo tehdään. Niinhän muutkin tekevät.

Olen viime aikoina asioinut vakuutusyhtiön, puhelinyhtiön ja sähköyhtiön kanssa sekä ostanut internetistä kirjoja, elektroniikkaa, piilolinssejä, ravintolisiä kissalle, kotimaan junamatkoja ja risteilymatkoja ulkomaille. Kaikista näistä ostotapahtumista on sillä yhtiöllä, jonka kanssa asioin, yksityiskohtaiset tiedot. Samoin niistä ostoksista, joita olen tehnyt aiemmin. Joissain tapauksissa pystyn jopa itse selailemaan tietojani, ja pidän tätä hyvänä asiakaskokemuksena.

Yksi merkittävä elämääni seuraava taho on myös Helsingin seudun liikenne HSL, joka seuraa koko lailla tarkasti, missä liikun julkisilla liikennevälineillä pääkaupunkiseudulla. Lähitulevaisuudessa anonyymeja kertalippuja ei edes ole myytävänä kaikissa liikennevälineissä.

Jostain syystä on sitten kuohuttavaa, kun makkaran ja maidon ostamista seurataan rivin tarkkuudella.

Etukorttia ei muuten ole pakko vilauttaa kassalla – ainakaan toistaiseksi. Ainahan voi vain työntää pankin tunnuksilla varustetun muoviläpyskän maksupäätteeseen tai jopa maksaa käteisellä rahalla.

Jussi Taimiaho

Padasjoki

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat