Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Helsingin tulee kasvaa tiiviisti

Helsinkiä tiiviimmin rakennettuja kaupunkeja – esimerkiksi Kööpenhaminaa ja Tukholmaa – ihaillaan. Eloisat, vehreät ja hyviä joukkoliikenneyhteyksiä ja palveluita tarjoavat kaupungit houkuttelevat.

Mielipide
 
Helsingin Sanomat

Mielipidesivuilla on kritisoitu Helsingin uutta yleiskaavaehdotusta. Argumenttina on käytetty usein sitä, että kaupungin tiivistämisellä saadaan epäviihtyisää, meluisaa ja pölyistä kaupunkia, vaikkei sen kummemmin perustella, tapahtuuko näin oikeasti.

Olen seurannut kaupungin kaavoitussuunnitelmia usean vuoden ajan ja mielestäni asiat ovat menossa oikeaan suuntaan. Uusi yleiskaava mahdollistaa tiiviimmän Helsingin, jossa haluaisin asua myös tulevaisuudessa. Pidän ajatuksesta, että vaikkei asuisi keskustassa, kävelymatkan päässä olisivat keskustamaiset palvelut ja ympärillä runsaasti ihmisiä. Suurin osa Helsingistä olisi saavutettavissa raiteilla ja tarve omaan autoon vähenisi merkittävästi.

Viheralueiden merkittävyyttä ei myöskään olisi unohdettu, vaikka osa reuna-alueista, jotka ovat nyt autoliikenteen rajaamia, rakennettaisiin.

Helsinkiä tiiviimmin rakennettuja kaupunkeja – esimerkiksi Kööpenhaminaa ja Tukholmaa – ihaillaan. Eloisat, vehreät ja hyviä joukkoliikenneyhteyksiä ja palveluita tarjoavat kaupungit houkuttelevat.

Perinteinen, menneiden vuosikymmenten lähiöihin ja autokaupunkiin perustuva ajatusmalli on Helsingissäkin saanut rinnalleen uuden viihtyisään ja tiiviiseen urbaanisuuteen perustuvan ajatusmallin, johon pitää tarttua kaupunkisuunnittelussa.

Ari Huotari

Helsinki

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat