Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Lisääntyykö öinen lentomelu Vantaalla?

Suuret desibelit rajoittavat rakentamista ja laskevat jo rakennettujen kiinteistöjen arvoa.

Mielipide
 
Helsingin Sanomat

Liikenteen turvallisuusviraston Trafin taannoinen päätös sallia öinen lentoliikenne Helsinki-Vantaan kentällä ei saanut mediassa paljon huomiota. Päätös vaikuttaa kuitenkin esimerkiksi tuhansien länsivantaalaisten asumisviihtyvyyteen. Alueemme kaavaillassa lentokenttää hallinnoivan Finnavian edustaja antoi ymmärtää, että Trafin päätös tuli yllättäen.

Trafin päätöksessä sanotaan, että Suomen on oltava saavutettavissa ympäri vuorokauden myös lentoteitse. Finnairin mukaan yörajoitukset heikentävät merkittävästi toimintaedellytyksiä ja vaikuttavat koko Suomen kilpailukykyyn.

Kansallinen lentoyhtiömme on strategiansa valinnut. Se kuljettaa Aasian kasvavaa keskiluokkaa Eurooppaan välittämättä seurauksista meille lentokentän läheisyydessä asuville.

Vuorokauden tunnit eivät tulevaisuudessa riitä, kun Intian ja Kiinan keskiluokka haluaa nähdä maailmaa. Sivistyneissä maissa on ainakin tähän asti pyritty kieltämään yölennot tai rajoittamaan niiden määrää.

Yöliikenne vaikuttaa myös suoraan kaavoitukseen, sillä öisellä lentomelulla on suuri laskennallinen painoarvo melunmittauksissa. Suuret desibelit rajoittavat rakentamista ja laskevat jo rakennettujen kiinteistöjen arvoa.

Ei kai hallitus tätä tarkoita puhuessaan normien purusta? Länsivantaalaisia, tuusulalaisia ja keravalaisia Trafin normien purku ei naurata.

Rolf Streng

Vantaa

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat