Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Se saa oikeutta, joka osaa vaatia – säästyin isolta laskulta, kun en uskonut asiakaspalvelijaa

Mistäpä sitä asiakas tietää etukäteen, millaista palvelua saa.

Pääkirjoitus
 
Paavo Rautio Helsingin Sanomat
Kirjoittaja on Helsingin Sanomien pääkirjoitustoimittaja.

Olisihan se hyvä, jos oikeutta ja hyvää palvelua saisi tinkaamatta.

Todellisuus on toisenlainen: se saa, joka osaa vaatia.

Taannoin pyysin pankilta asuntolainaani lyhennysvapaata jaksoa. Asiakkuusjohtaja suhtautui myönteisesti, tutki tilanteen ja ilmoitti, että samalla tietysti nousee lainamarginaalini.

Olin osannut varautua. Tiesin, että Finanssivalvonta oli lähettänyt asiasta pankeille paimenkirjeen. Kirjeessä kerrottiin, että marginaalia ei saa korjata, jos asiakkaalle oli syntynyt käsitys, että lyhennysvapaita saisi ilman marginaalin muutoksia. Oli syntynyt. Oli oikein mainostettu.

Pankin edustaja kertoi, että eipä ole moisesta kirjeestä kuullutkaan. Lupasi etsiä sitä. Soitti seuraavana päivänä ja sanoi kuin lahjaa antaisi: saatte pitää marginaalinne.

Kesällä autosta katosivat tehot kesken ajon. Auto siirtyi hätäkäyttöön. Hitaasti köröteltiin kotiin. Seuraavana aamuna köröttelin merkkihuoltoon.

Soittivat myöhemmin huollosta ja sanoivat, että turboahdin on rikki. Korjauksen hinta olisi 3 300 euroa. Takuuaika oli umpeutunut. Maahantuojalta – huoltamo kuuluu samaan konserniin kuin maahantuoja – ei kuulemma voinut vaatia hyvitystäkään: yksi vuosihuolto oli kerran tehty kuukauden myöhässä.

Parkaisin ja käskin odottaa. Selvitin ahtimen valmistajan. Valmistajan edustaja kertoi, että huollon väite on väärä ja minulle esitetään turhaa remonttia. Noilla ajokilometreillä se ei mene rikki, edustaja sanoi. Ahtimen letku luultavasti vain irtosi, hän teki pika-analyysin.

Soitin huoltoon ja kerroin terveiset. Ja kas: huolto olikin kuulemma juuri soittoni hetkellä huomannut, että ahtimen letku oli irronnut. Panivat kiinni.

Huoltopomo ehdotti, että kiinnityskulut siirrettäisiin sille huollolle, joka oli tehnyt kiinnityksen noin huolimattomasti. Kerroin, että noihin kohtiin autossani on kajottu ainoastaan tässä samassa merkkihuollossa. Lasku unohdettiin.

Nitkautin polveni. Ortopedi katseli magneettikuvaa. Kuvassa näkyi vamman lisäksi kaksi isoa ruuvia vanhan urheiluonnettomuuden jäljiltä. Ortopedi kysyi, kuka oli tehnyt noin huonon eturistisideleikkauksen. Vastasin. Ortopedi hymähti. Oli tehnyt saman lääkärin jäljiltä useita korjausleikkauksia.

Mistäpä sitä asiakas etukäteen tietää, millaista palvelua saa, hän sanoi. Ja oli niin oikeassa. En osannut vaatia ajoissa.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?

Uusimmat