Autojätti ei usko Facebookissa mainostamiseen

 |   | 
 
STT–AFP–REUTERS
DON EMMERT / AFP
General Motorsin autoja oli myynnissä autoliikkeessä New Yorkissa.
General Motorsin autoja oli myynnissä autoliikkeessä New Yorkissa.

New York. Autovalmistaja General Motors aikoo luopua yhteisöpalvelu Facebookin maksullisista mainoksista, koska kokee niiden vaikuttavan kuluttajiin liian vähän. Asiasta kertoo Wall Street Journal -sanomalehti.

Yhdysvaltain kolmanneksi suurin mainostaja ilmoittaa kuitenkin, että se jatkaa perjantaina pörssiin listautuvan Facebookin ilmaissivujen käyttöä markkinoinnissa.

Viime vuonna yhteensä 1,8 miljardilla dollarilla mainostanut General Motors on käyttänyt Facebook-markkinointiin noin 40 miljoonaa dollaria. Kolme neljäsosaa summasta on mennyt ilmaissisältöön, esimerkiksi automalleja esittelevien sivujen luomiseen ja päivittämiseen. Maksettuihin Facebook-mainoksiin yhtiö on käyttänyt arviolta 10 miljoonaa dollaria.

Asiantuntijoiden mukaan kyseessä voi olla ensimmäinen merkki siitä, ettei yli 100 miljardin dollarin arvoisen Facebookin bisnesmalli ole täysin varmalla pohjalla.

Helsingin Sanomat | hs.online@hs.fi

Hae Verokoneen tiedoista

Hae Verokoneen tiedoista

Uutiset