Autojätti ei usko Facebookissa mainostamiseen

Talous
 
STT–AFP–REUTERS
DON EMMERT / AFP
General Motorsin autoja oli myynnissä autoliikkeessä New Yorkissa.
General Motorsin autoja oli myynnissä autoliikkeessä New Yorkissa. Kuva: DON EMMERT / AFP

New York. Autovalmistaja General Motors aikoo luopua yhteisöpalvelu Facebookin maksullisista mainoksista, koska kokee niiden vaikuttavan kuluttajiin liian vähän. Asiasta kertoo Wall Street Journal -sanomalehti.

Yhdysvaltain kolmanneksi suurin mainostaja ilmoittaa kuitenkin, että se jatkaa perjantaina pörssiin listautuvan Facebookin ilmaissivujen käyttöä markkinoinnissa.

Viime vuonna yhteensä 1,8 miljardilla dollarilla mainostanut General Motors on käyttänyt Facebook-markkinointiin noin 40 miljoonaa dollaria. Kolme neljäsosaa summasta on mennyt ilmaissisältöön, esimerkiksi automalleja esittelevien sivujen luomiseen ja päivittämiseen. Maksettuihin Facebook-mainoksiin yhtiö on käyttänyt arviolta 10 miljoonaa dollaria.

Asiantuntijoiden mukaan kyseessä voi olla ensimmäinen merkki siitä, ettei yli 100 miljardin dollarin arvoisen Facebookin bisnesmalli ole täysin varmalla pohjalla.

Helsingin Sanomat | hs.online@hs.fi