Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

MTV3:n kysely: Kauppa keskittynyt liikaa S- ja K-ryhmille

 |   | 
 
STT
Juhani Niiranen
Enemmistö suomalaisista näkee S- ja K-ryhmien dominoivan liikaa päivittäistavarakauppaa.
Enemmistö suomalaisista näkee S- ja K-ryhmien dominoivan liikaa päivittäistavarakauppaa.

Suomen päivittäistavarakauppa on liian keskittynyttä S- ja K-ryhmille, arvioi valtaosa MTV3:n uutisten mielipidetiedusteluun osallistuneista. Suomalaisista kolme neljästä arvioi kaupan olevan liian keskittynyttä.

Kaupan liiton mukaan palveluntarjonta on harvaan asutussa Suomessa keskittynyttä monilla aloilla, koska muun muassa kuljetusketjut suosivat sitä.

Vaikka enemmistö tutkimukseen haastatelluista pitikin päivittäistavarakauppaa liian keskittyneenä, vähemmän kuin neljä kymmenestä oli valmis maksamaan pikkukaupan tiskiltä ostetusta ruuasta enemmän kuin hypermarketin valikoimista.

Tutkimus tehtiin maalis–huhtikuun vaihteessa. Think If Laboratoriesin nettipaneelitutkimukseen vastasi reilut 2 000 ihmistä. Virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.

MTV3:n uutinen aiheesta

Helsingin Sanomat | hs.online@hs.fi

Hae Verokoneen tiedoista

Hae Verokoneen tiedoista

Uutiset