Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Rengasvilppi voi täyttää rikoksen tunnusmerkit

Talous
 
Helsingin Sanomat

 Viime perjantaina Nokian Renkaat myönsi vilppinsä renkaidensa testauksissa.

 Aikaisemmin samana päivänä Kauppalehti kertoi sähköposteista, joista ilmenee yhtiön ilmeisesti pitkään kestänyt huijaaminen.

 Nokian Renkaat oli toimittanut tiedotusvälineiden testeihin renkaita, joissa on paremmat ominaisuudet kuin kaupoista saatavissa renkaissa.

 Nokian Renkaat on myös lähettänyt runsaasti tiedotteita, joissa se kertoo menestyksestään tiedotusvälineiden rengastesteissä. Testimenestymisestään yhtiö on kertonut vuosikausia osavuosikatsauksissaan.

 Helsingin yliopiston rikosoikeuden emeritusprofessorin Raimo Lahden mielestä viranomaistutkinnassa olisi syytä selvittää, täyttyvätkö tällaisessa tapauksessa kuluttajia harhaanjohtavalta markkinoinnilta suojaavan markkinointirikossäännöksen tunnusmerkit.

 Rikoslain mukaan markkinointirikoksesta on tuomittava se, joka tavaroiden, palveluksien, kiinteistöjen, yksityisen osakeyhtiön arvopapereiden tai muiden hyödykkeiden ammattimaisessa markkinoinnissa antaa kohderyhmän kannalta merkityksellisiä totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja.

 Markkinointirikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai vankeutta enintään yksi vuosi. Syyttäjän on ennen markkinointirikosta koskevan syytteen nostamista varattava kuluttaja-asiamiehelle tilaisuus antaa lausuntonsa asiassa.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat