Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Marimekko yhteistyöhön amerikkalaisen tavarataloketjun Targetin kanssa

Marimekon kuviot näkyvät keväällä yhden Yhdysvaltojen suurimman tavarataloketjun kalusteissa ja ranta-asuissa.

Talous
 
Tuomas Selänne
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko haluaa kehittää Marimekosta entistä kansainvälisemmän yrityksen.
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko haluaa kehittää Marimekosta entistä kansainvälisemmän yrityksen. Kuva: Tuomas Selänne

Tekstiiliyhtiö Marimekko ryhtyy yhteistyöhön amerikkalaisen Targetin kanssa, kertoo toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko. Target on yksi Yhdysvaltojen suurimmista tavarataloketjuista. Yhtiöt ilmoittivat keskiviikkona yhteistyöstään, joka alkaa tänä keväänä.

Rajoitetun ajan saatavilla oleva yhteistyömallisto sisältää Marimekon kuvioissa kesään tarkoitettuja sisustustuotteita, kalusteita ja naisten ja tyttöjen ranta- ja uima-asuja.

Malliston kuviot ovat Maija Isolan suunnittelemia.

”Marimekko on kiehtonut meitä jo jonkin aikaa emmekä malta odottaa, että asiakkaillamme on mahdollisuus ostaa tämän yhteistyömalliston tuotteita vain muutamien viikkojen kuluttua”, sanoo Targetin tuotesuunnittelusta ja -kehityksestä vastaava johtaja Julie Guggemoss yhtiöiden tiedotteessa. Aloite yhteistyöhön tuli Targetilta.

Marimekko ja Target halusivat luoda tuotteita, jotka luovat tunnelmaa ikuisesta kesästä. Suunnittelun aikana Targetin väki vietti aikaa Marimekon kotikaupungissa Helsingissä, missä heihin tekivät vaikutuksen erityisesti Suomen neljä vuodenaikaa.

”Design-partneruuksien edelläkävijä Target nostaa rimaa jokaisella uudella yhteistyöllään. Olemme valtavan innoissamme tämän kevään Marimekko for Target -yhteistyöstä, joka on jatketta Targetin aiemmille menestyksekkäille design-yhteistöille muun muassa Missonin, Mulberryn, Jason Wun ja Jean Paul Gaultierin kanssa”, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko tiedotteessa.

”Tämähän on meillä näkyvin yhteistyö ikinä. Targetilla on pelkästään Yhdysvalloissa 1 800 liikettä. Heillä on myös huikea brändi, ja tämä on myös meille huikea mahdollisuus kasvattaa meidän bränditunnettuuttamme”, Alahuhta-Kasko täsmentää Helsingin Sanomille.

Marimekko for Target -mallisto on saatavilla rajoitetun ajan vain Target-myymälöissä ja Target.com-verkkokaupassa Yhdysvalloissa 17. huhtikuuta alkaen. Tarjonta kestää toukokuun alkuun tai niin kauan kuin tavaraa riittää, Aalahuhta-Kasko kertoo.

Marimekko kertoi tammikuussa aloittavansa yhteistoimintaneuvottelut, jotka johtavat enintään 55 työtehtävän vähentämiseen Suomessa. Marimekossa työskentelee yhteensä 444 henkilöä, joista 330 Suomessa ja 114 muualla. Ulkomailla työskenteleviä yt-neuvottelut eivät koske.

Uudelleenjärjestelyillä tavoitellaan noin 2,4 miljoonan euron vuotuisia säästöjä.

Viime vuonna yhtiön liikevaihto kasvoi kaksi prosenttia edellisvuodesta ja oli 95,7 miljoonaa euroa.

Liikevoitto sen sijaan laski merkittävästi ja oli 1,5 miljoonaa euroa, kun se edellisvuonna oli 5,6 miljoonaa euroa.

Liikevoittoa heikensivät pääasiassa Beverly Hillsin myymälän sulkemiseen liittyneet isot kulut sekä tukkumyynnin lasku Suomessa, Skandinaviassa ja Aasian-Tyynenmeren alueella.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat