Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Amerikkalaisen halpaketjun edullisia Marimekko-tuotteita ei myydä nettikaupasta Suomeen

Esimerkiksi Maija Isolan kuvioihin perustuvia värikkäitä rantavaatteita saa halpaketjusta alle parillakympillä.

Talous
 
Ruutukaappaus Target.com-verkkokaupan sivulta.
Ruutukaappaus Target.com-verkkokaupan sivulta.

Amerikkalaisen halpatavarataloketju Targetin Marimekko-mallisto herättää kiinnostusta Yhdysvalloissa. Esimerkiksi talouslehti Forbes on seurannut brändiyhteistyötä mielenkiinnolla.

Äskettäin se julkaisi jutun siitä, että Target ei aio pyydellä asiakkailta anteeksi, vaikka suomalaisen tekstiili- ja designyhtiö Marimekon tuotteet loppuisivat nopeastikin.

Target on yksi Yhdysvaltain suurimpia halpatavarataloketjuja.

Marimekko for Target -mallisto on saatavilla rajoitetun ajan Target-myymälöissä ja Target.com-verkkokaupassa Yhdysvalloissa 17. huhtikuuta alkaen.

Target julkaisi ensimmäiset kuvat verkkokauppansa mallistokirjassa, josta tuotteita myydään yleensä myös Suomeen. Hinnat ovat euroissa ja tekstit suomeksi.

Marimekko-erityismalliston tuotteita ei kuitenkaan myydä Targetin verkkokaupasta muualle kuin Yhdysvaltoihin, Marimekon viestinnästä kerrotaan. Myöskään tuotteiden määrästä ei ole Marimekossa tietoa, koska tämänkaltaisissa lisenssikaupoissa Target ostaa vain oikeudet Marimekon kuvioihin ja valmistaa ja tekee tuotesarjat itse.

Sen Marimekko on osavuosikatsauksessaan kertonut, että se on saanut lisenssituloja Yhdysvalloista.

Targetin Marimekko-malliston hinnat näyttävät olevan Marimekon hinnoiksi tavallista halvempia, monissa ranta-asuissa parinkympin tienoilla.

Mallisto koostuu Marimekon mukaan Maija Isolan suunnittelemiin kuvioihin perustuvista sisustustuotteista, kalusteista ja naisten ja tyttöjen ranta- ja uima-asuista sekä -asusteista.

Viime vuosina designtalojen ja -brändien yhteistyö edullisempien tavaramerkkien ja myymäläketjujen kanssa on yleistynyt erityisesti vaatekaupassa.

Usein kuuluisien suunnittelijoiden suunnittelemia erikoismalleja on myynnissä rajattu erä, ja ne myydään usein loppuun nopeasti. Näin suunnittelijat saavat laajempaa julkisuutta, halpaketjut laatubrändin vetovoimaa ja kiinnostavuutta ja kuluttajat puolestaan ”merkkituotteita” halvalla.

Vuosi sitten Target myi värikkäitä rantahenkisiä vaatteita valmistavan Lilly Pulitzer -yhteistyökumppaninsa malliston loppuun päivässä – ja joidenkin äkäisten nettiostajien mukaan minuutissa.

Esimerkiksi ruotsalainen H&M on tehnyt vaatemallistoissa yhteistyötä eri suunnittelijoiden kanssa vuodesta 2004, jolloin se teki malliston Karl Lagerfeldin kanssa.

Marimekon kanssa H&M teki yhteistyötä vuonna 2008.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Uusimmat