Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Verkkokaupan hyvä menestys johdatti Ikean ennätysmyyntiin

Huonekaluketju Ikean myynti kasvoi vuositasolla seitsemän prosenttia 34,2 miljardiin euroon.

Talous
 
HS–Reuters
Sari Gustafsson Lehtikuva
Ikean tavaratalo avattiin Tampereella toukokuussa 2010.
Ikean tavaratalo avattiin Tampereella toukokuussa 2010. Kuva: Sari Gustafsson Lehtikuva

Hyvin sujunut verkkokauppa kasvatti ruotsalaisen huonekalu- ja kodintavaraketju Ikean vuotuisen liikevaihdon uuteen ennätykseen.

Ikean verkkokaupan myynti kasvoi vuodessa peräti 30 prosenttia 1,4 miljardiin euroon.

Verkkokaupan kasvua joudutti muun muassa Ikean uudistus, jossa se on avannut kaupunkikeskustoihin pieniä liikkeitä verkkokaupasta tilattujen tuotteiden noutopisteiksi.

Aiemmin Ikea on toiminut siten, että se on odottanut asiakkaidensa noutavan ostoksensa itse isoista myymälöistä, jotka usein sijaitsevat kaupunkikeskustelujen ulkopuolella.

Ikea-konserni, joka omistaa eri puolilla maailmaa sijaitsevat Ikea-liikkeet, ilmoitti, että yhtiön liikevaihto kasvoi yhtiön elokuussa päättyneen tilivuoden aikana seitsemän prosenttia 34,2 miljardiin euroon viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

Ikea ei kertonut sitä, kuinka paljon liikevaihdosta kertyi sille voittoa. Yhtiön tapana on, että se kertoo tilivuotensa tuloksen joulukuussa.

Ikealla on 340 myymälää 28 maassa. Yhtiöllä on toimiva verkkokauppa 14 maassa. Lisää verkkokauppoja voidaan perustaa kuluvan vuoden aikana, Ikean toimitusjohtaja Peter Agnefjäll sanoi.

Perinteisten hehtaarihallien rinnalle Ikea on perustanut viime vuoden aikana kaupunkikeskustoihin yhdeksäntoista liikettä, joita käytetään tilausten noutoon ja tekemiseen.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?

Uusimmat