Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Viinayhtiö latasi Koskenkorva-videon Youtubeen – juoma napattiin myyntiin Britanniaan

Talous
 
Trond H. Trosdahl / Lehtikuva
Britit voivat pian ostaa Koskenkorva-vodkaa 130 myymälästä.
Britit voivat pian ostaa Koskenkorva-vodkaa 130 myymälästä. Kuva: Trond H. Trosdahl / Lehtikuva

Brittiläinen kauppaketju Marks & Spencer alkaa myydä Koskenkorva-vodkaa myymälöissään Britanniassa. Koskenkorva-vodka tulee myyntiin ketjun yli 130 myymälässä jo syyskuussa.

Marks & Spencer on yksi Britannian suurimmista vähittäiskauppaketjuista.

Tiistaina julkistetun vientikaupan käynnisti Koskenkorvan mainos Youtubessa.

”Kaupparyhmä otti itse Altiaan yhteyttä ennen kesälomia. He näkivät mainoksen ja olivat pitämässä juuri muutaman päivän päästä tuoteraadin kokousta. He pyysivät sinne tuotenäytteet. Kiireellä ne toimitimme”, kertoo Altian toimitusjohtaja Pekka Tennilä.

Tennilän mukaan kaupan arvoa on vielä mahdoton arvioida euroissa.

”Tässä vaiheessa tämä on meille jo todella iso imagollinen voitto. Marks & Spencer on erinomainen referenssi maailmalla laajemminkin”, Tennilä arvioi.

”Uskomme, että tästä tulee vielä hyvä juttu. Nyt avattiin pää kaupoille. Ensimmäinen kerta tässä työssä, kun kaupat syntyvät näin, että ostaja itse ottaa yhteyttä.”

Kauppaa tosin edelsi Altian voimakas kampanja Britanniassa. Kampanjavideon on tehnyt mainostoimisto Bob the Robot.

Marks & Spencerin alkoholijuomien ostaja Michael Wallis toteaa Altian tiedotteessa, että kauppaketju on uutuustuotteesta innostunut.

”Puhtaat raaka-aineet, loistava tuote sekä pakkaus, joka kertoo tarinaa alkuperäisestä kylämaailmasta ja käsityön tunnusta, tekevät brändistä asiakkaillemme täydellisen”, Wallis kuvailee.

Valtion kokonaan omistama Altia kauppaa Koskenkorva-vodkaa nyt noin kolmeenkymmeneen maahan.

Viennin osuus liikevaihdosta on vain viitisen prosenttia, mutta tavoite on lisätä vientiä voimalla.

”Kotimarkkinat – Suomi, Pohjoismaat ja Baltia – eivät käytännössä enää kasva. Venäjällä esimerkiksi myynti on jopa tuplaantunut”, Tennilä sanoo.

Altian liikevaihto on noin 380 miljoonaa euroa, ja yhtiöllä on töissä 870 ihmistä.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?

Uusimmat