sunnuntai 27.5.2012 | Ritva  Onnittele e-kortilla

Tutkimus: Vähärasvaiset maitotuotteet lisäävät hedelmättömyyttä

28.2.2007 9:02

Washington. Vähärasvaisten maitotuotteiden nauttiminen lisää naisten hedelmättömyysriskiä, käy ilmi Harvardin yliopiston kansanterveyden laitoksen tutkimuksesta.

Tutkimuksen mukaan eniten vähärasvaisia maitotuotteita nauttineilla naisilla ilmeni eniten ongelmia munasolujen tuotannossa. Normaalirasvaisia maitotuotteita tai vain vähän maitotuotteita nauttineilla naisilla ongelmia ilmeni vähemmän.

Tutkimuksen tehneen tohtori Jorge Chavarron mukaan tutkimustulos oli yllätys. Hänen mukaansa raskautta toivovien naisten ei kuitenkaan kannata ryhtyä ahmimaan jäätelöä tutkimustuloksen innoittamina.

Tutkimuksessa oli mukana yli 18 000 24–42-vuotiasta naista.

Helsingin Sanomat | hs.online@hs.fi

RSS
Osoite Töölönlahdenkatu 2
PL 18, 00089 SANOMA
Puhelin +358 9 1221
© Helsingin Sanomat, a Sanoma company - aineiston luvaton käyttö toisen palvelun osana kielletty

Etkö löytänyt etsimääsi?

Kokeile hakua.