Veikkausliiga ostaa uuden verkkolehtensä sisäpiiriltään

 |   | 
 

Kotimaista pääsarjajalkapalloilua pyörittävä Jalkapalloliiga ry ryhtyy julkaisemaan korkean profiilin verkkoaikakauslehteä, Liigaverkko Magazinea.

Maaliskuun lopulla aloittavaa jalkapallojulkaisua on tekemässä neljä media- ja visuaalisen alan yritystä. Niistä kolmen taustalta löytyy muun muassa Suomen A-maajoukkueen tiedottajana toimiva Timo Walden.

Lehden toimituksellisesta sisällöstä vastaavan TWK Enterprisen toimitusjohtaja Jan Walden on Timo Waldenin veli ja Veikkausliigan entinen toimitusjohtaja.

Veikkausliigan kehityspäällikkö Sami Verno on Jan Waldenin rekrytointi liigan toimistolle.

Piiri pieni pyörii Suomi-futiksessaLisää aiheesta Kristian Sundqvistin blogissa

Sami Verno, onko kiusallista, että palvelut ostetaan näin läheltä?

"En näe, että olisi. [Lehteä tekevien yritysten] toimijoilla on selkeä ja pitkäaikainen kokemus alalta."

Kilpailutettiinko palveluntarjoaja?

"Selvitimme muitakin vaihtoehtoja. Nämä yritykset tuottavat muitakin palveluita liigalle ja Palloliitolle ja osoittautuivat kustannustehokkaimmiksi vaihtoehdoiksi. Kustannustalojen kanssa on omat ongelmansa, koska niiden pitää tuottaa voittoa."

Mistä aloite verkkolehden perustamiseksi on lähtöisin?

"Toteutimme viime vuonna asiakastutkimuksen. Sen perusteella verkkolehdelle on tilausta."

Helsingin Sanomat | hs.urheilu@hs.fi

Uutiset