Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Kärkiaika laiha lohtu testitunteja menettäneelle Räikköselle

Uusilla ultrapehmeillä renkailla ajettu kierros jäi Vettelin noteerauksesta

Urheilu
 
SERGIO PEREZ / Reuters
Kimi Räikkönen testasi torstaina uusia ultrapehmeitä renkaita.
Kimi Räikkönen testasi torstaina uusia ultrapehmeitä renkaita. Kuva: SERGIO PEREZ / Reuters

Montmelo. Tapansa mukaan taas talvitestien yhden päivän kärkiajan kiitänyt Kimi Räikkönen toivoo ensi viikolla saavansa vihdoin eheän valmistautumisjakson kolmen viikon kuluttua starttaavaan MM-sarjaan.

Nyt kaksi ensimmäistä päivää Katalonian gp-radalla vierähtivät käytännössä kaksi ajojaksoa hukkaamalla.

Keskiviikkona aamujakso jäi ajamatta polttoainesysteemin korjaustöiden vuoksi, ja torstaina iltapäivällä kolme tuntia heitettiin hukkaan jäähdytinvaihdon vuoksi.

Sinänsä tuntumaa uuteen autoonsa suomalaisveteraani sai sentään hankituksi kahden kisapituuden verran.

Torstaina Räikkönen kokeili aamujaksolla tämän kauden uutuuksiin kuuluvia Pirellin ultrapehmeitä renkaita. Tuloksena oli päivän kärkiaika, joka kuitenkin jäi 0,6 sekuntia tallikaveri Sebastian Vettelin tiistaina samoilla kumiseoksilla tykittämästä viikon paalukierroksesta.

Räikkönen on ajovuorossa myös tiistaina, kun talvitestien toinen viikko käynnistyy.

Ferrarille kirjattiin nyt kolme kärkiaikaa neljänä ajopäivänä.

Tässä vaiheessa kierrosajoilla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Mestaritiimi Mercedes keräsi neljänä päivänä yhteensä yli 3 000 kilometriä mittariin, mikä oli vakuuttava näyttö uuden W07 Hybrid -auton ennätysmäisestä luotettavuudesta.

Uusia osia autoon tulee ensi viikolla, ja vasta silloin saksalaistalli kaivaa esiin myös suoritustehon, jolla takuuvarmasti kamppaillaan kärkiajoista.

Maanantaina ja tiistaina Lewis Hamilton ja Nico Rosberg ajoivat kumpikin yhden päivän yksinään. Kahtena jälkimmäisenä päivänä jaksot jaettiin veljellisesti kuskien kesken.

”Tämä oli suunnitelmamme. Kerroimme kuskeille etukäteen, että tulossa voi olla 700, 800, jopa 900 kilometrin ajomääriä päivässä. He osasivat valmistautua siihen”, tallia johtava Toto Wolff taustoitti.

”Vaikka viime kausi meni hienosti, aina on varaa parantaa. Tavoite on kuin siirtyvä maali. Aina, kun pääsemme lähemmäs, viemme päämäärän hieman kauemmas”, Wolff muistutti.

Ensi viikolla ajetaan neljä päivää tiistaista perjantaihin. Sen jälkeen testivaihe on ohi, ja 21 kisan mittainen sarja alkaa Australiassa 20. maaliskuuta.

Torstain testipäivä järkytti taas nousukuntoa alkuviikolla osoittaneen McLaren-Hondan kilpaleiriä. Fernando Alonso pystyi ajamaan vain kolme kokeilukierrosta, kunnes hydraulinen vuoto vei auton loppupäiväksi remonttiin.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!