Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Räikkönen Ferrarin iskukyvystä kauden avauksessa: ”On hyödytöntä spekuloida”

Urheilu
 
ALBERT GEA / REUTERS
Kimi Räikkönen pääsee aloittamaan F1-kauden hyvillä mielin.
Kimi Räikkönen pääsee aloittamaan F1-kauden hyvillä mielin. Kuva: ALBERT GEA / REUTERS

Montmelo. Kimi Räikkönen poistui tyytyväisenä torstai-iltana Barcelonan lentokentältä koti Sveitsin kotiaan. Ferrarin suomalaiskuski sai lopulta hoidetuksi hyvän viimeistelyn Australian MM-avaukseen.

Räikkönen ajoi torstaina yhteensä 136 kierrosta eli reilut 630 kilometriä.

Kisasimulaatio iltapäivällä meni kohdalleen. Punaiset liput tosin katkaisivat kisan kertaalleen.

”Tämä oli yksi meidän parhaista testipäivistämme. Pystyimme ajamaan ilman teknisiä ongelmia, ja vain punaiset liput pysäyttivät meidät. Ehkä olisimme voineet ajaa kovempia aikoja, mutta tärkeintä oli hyvä tunne autossa. Suunta on oikea, ja olen tyytyväinen”, Räikkönen julisti.

Räikkönen oli haluton arvailemaan, miten vahva Ferrari on kauden avauskisassa Australiassa.

”On hyödytöntä spekuloida, koska parin viikon päästä näemme tuloksen Melbournessa. Yritämme parhaamme, kuten aina.”

Räikkönen ajoi kolmella pysähdyksellä vertailussa hyvää vauhtia verrattuna omia pitkiä vetojaan tehneeseen Mercedeksen Lewis Hamiltoniin.

Räikkösen aamujakson aika-ajovedot pehmeillä ja ultrapehmeillä renkailla toivat näiden seosten talven nopeimmat ajat Katalonian GP-radalla.

Iltapäivän nopein oli Williamsin Felipe Massa, joka kiiti pehmeillä renkailla 1.23,193. Se jäi 0,428 Räikkösen talven paaluajasta, mutta alitti 0,068 sekuntia tallikaveri Valtteri Bottaksen keskiviikon ajasta samoilla renkailla.

”Tämä on erittäin positiivinen päivä. Ohjelma vietiin lävitse ilman pienimpiäkään pulmia. Saimme tehdyksi pitkät vedot ja myös muutaman lyhyen. Kokeilimme pehmeillä, ja vähän myös ultrapehmeillä renkailla. Valitettavasti ultrapehmeillä en saanut kierrosta, koska silloin oli vähän liikennettä”, Massa selvitti.

”Tämä päivä auttoi taas ymmärtämään lisää autosta. Olen paljon tyytyväisempi nyt kuin viikko sitten testeissä. Olemme lähes valmiit avauskisaan, missä viimein saamme paremman käsityksen, mikä on tilanne muihin verrattuna.”

Toisena päivänä peräkkäin Toro Rosso ajoi yhdessä päivässä enemmän kierroksia kuin Mercedeksen Nico Rosberg ja Lewis Hamilton yhteensä. Carlos Sainz Junior uurasti keskiviikkona 166 ja Max Verstappen torstaina 159 kierrosta.

Verstappenin ultrapehmeillä seoksilla kiitämä aika oli päivän neljänneksi nopein.

Nopeimmat testiajat torstaina:

1. Kimi Räikkönen Ferrari SF16-H 1.22,765 - 136 kierrosta

2. Felipe Massa Williams FW38 –0,428 (1.23,193) - 119 kierrosta

3. Nico Hülkenberg Force India VJM09 –0,486 (1.23,251) - 137 kierrosta

4. Max Verstappen Toro Rosso STR11 –0,617 (1.23,382) - 159 kierrosta

5. Nico Rosberg Mercedes W07 Hybrid –1,361 (1.24,126) - 81 kierrosta

6. Felipe Nasr Sauber C35 –1,995 (1.24,760) - 116 kierrosta

7. Fernando Alonso McLaren MP4-31 –2,105 (1.24,870) - 118 kierrosta

8. Pascal Wehrlein Manor MRT05 –2,148 (1.24,913) - 48 kierrosta

9. Daniil Kvjat Red Bull RB12 –2,376 (1.25,141) - 121 kierrosta

10. Jolyon Palmer Renault RS16 –3,459 (1.26,224) - 98 kierrosta

11. Lewis Hamilton Mercedes W07 Hybrid –3,723 (1.26,488) - 63 kierrosta

12. Romain Grosjean Haas VF-16 –4,431 (1.27,196) - 78 kierrosta

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?