Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Menestys ei vaikuta sponsorisopimuksiin

Epäonnistuminen Riossa ei vie sponsorirahoja, eikä menestys olisi nostanut sopimusten arvoa.

Urheilu
 
Antti Hämäläinen
Samuli Vasalan mukaan sponsoritilanne on hyvä.
Samuli Vasalan mukaan sponsoritilanne on hyvä. Kuva: Antti Hämäläinen

Suomen heikko menestys Rion olympialaisissa ei vaikuta Olympiakomitean sponsorisopimuksiin tai tuleviin neuvotteluihin.

Olympiakomitean ja Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaation Valon liiketoimintayksikön toimitusjohtaja Samuli Vasala kertoo, että sponsoritilanne on hyvä.

Uskoa tulevaisuuteen lisää Vasalan mukaan se, että Olympiakomitean ja Valon fuusioituminen vuodenvaihteessa luo uusia mahdollisuuksia yhteistyölle.

”Olympiabrändiä voidaan hyödyntää ensimmäistä kertaa olympiajoukkueen lisäksi vastuullisuushankkeiden ja liikunnan lisäämisessä sekä työhyvinvointiin liittyvissä hankkeissa”, Vasala sanoo.

Hän myöntää, että olympiajoukkue on tärkeä osa kokonaisuutta.

”Varainhankinnan näkökulmasta maailma muuttuu, ja urheiluyhteisön on kehitettävä varainhankintaa. Huippu-urheilulla on yhteiskunnassa tärkeä rooli, ja se kiinnostaa myös yrityksiä.”

Vasala näkee toistuvan heikon urheilullisen menestyksen voivan vaikuttaa yhteistyösopimuksiin pitkässä juoksussa välillisesti yhteiskunnan kiinnostuksen laskun kautta.

Eikö sponsorineuvottelujen kannalta olisi ollut mitään merkitystä, vaikka Suomi olisi voittanut kahdeksan kultaa Riosta?

”Menestyksellä ei ole käytännön merkitystä. Olen jopa yllättynyt siitä, miten vahva olympiabrändi on.”

Vasala kertoo, että Olympiakomitealla on jopa kahdeksan vuoden mittaisia sopimuksia, vaikka kumppanuuksia matkan varrella vaihtuukin.

”Aiemmin olympiadi on määrittänyt pitkälti sopimusaikaa, mutta näin pitkät sopimukset ovat poikkeuksellisia, sillä markkina on muuttunut entistä lyhytjänteisemmäksi. Arvo syntyy kuitenkin juuri pitkästä yhteistyöstä”, Vasala kertoo.

Olympiakomitean sponsoroinnin näkökulmasta suurin kasvualusta on Vasalan mukaan hyvinvoinnissa. Hän sanoo urheilusponsorointimarkkinan olevan Suomessa noin 120 miljoonan euron kokoluokkaa, kun hyvinvointi on 750 miljoonan euron liiketoimintaa.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!