Tarkista selaimen asetuksista, että JavaScript ja evästeet ovat käytössä.

Mikäli JavaScript on käytössä, mutta jokin selainlaajennus estää sen lataamisen, poista selainlaajennus käytöstä.

Perjantain säädöt Räikkösen valttina aika-ajoon – Bottaksella pito-ongelmia

Kimi Räikkönen jätti lauantain harjoituksissa tallikaverinsa Sebastian Vettelin kahden kymmenyksen päähän.

Urheilu
 
JEREMY LEE / Reuters
Kimi Räikkönen on ollut Singaporen harjoituksissa lupaavassa vauhdissa.
Kimi Räikkönen on ollut Singaporen harjoituksissa lupaavassa vauhdissa. Kuva: JEREMY LEE / Reuters

Singapore

Kimi Räikkösen asemat ennen Singaporen Grand Prix -aika-ajoiltaa ovat mahdollisimman avoimet. Ferrarin suomalaiskuljettaja viimeisteli nopeaa vetoaan harjoitusten kolmosajalla.

Nico Rosberg ja Max Verstappen olivat puoli sekuntia edellä, mutta Marina Bayn rataa aiemmin hallinnut tallikaveri Sebastian Vettel puolestaan kaksi kymmenystä perässä.

Näin Räikkösellä on mahdollisuudet yhtä hyvin päästä eturiviin kuin jäädä kolmanteen riviin.

Lauantaille Ferrari muutti Räikkösen säätöjä, mutta ensimmäisen, renkaat kuutioksi vieneen vedon jälkeen auto palautettiin perjantai-illan hyväksi osoittautuneeseen muottiin. Saman tien Kimi löysi taas hyvän tunteen.

Kun iltapäivän päätteeksi ratalämmöt olivat vielä korkealla, niin aika-ajoon ne laskevat, jolloin Ferrarin uskotaan olevan parhaimmillaan.

Vettelin huolet kasaantuivat auton levottomaan peräpäähän. Hän ajoi nopealla kierroksellaan reunakiveyksen päältä ja hukkasi siinä ratkaisevasti aikaa.

Singaporessa aika-ajo ratkaisee pitkälti myös kisatuloksen. Eturivi on näin enemmän kuin arvossaan. Taistelu kiristyy äärimmilleen. Viimeiset harjoitukset lauantai-illan koitokseen tarjosivat paalusuosikiksi Nico Rosbergin.

Red Bullin Max Verstappen likisti kuitenkin vain 59 tuhannesosan päähän. Tallikaveri Daniel Ricciardo puolestaan joutui liikenteeseen, ja jäi Räikkösen taakse tuloslistalla.

Maailmanmestari Lewis Hamilton ei viihtynyt autossaan, ja ainoaksi väläytykseksi jäi ensimmäisen sektorin kärkiaika ennen kuin hän tuhosi renkaansa etupyörien lukkimisella.

Superpehmeillä renkailla Mercedes dominoi kenttää. Ultrapehmeillä kumeilla puolestaan Verstappen oli Rosbergin edellä vielä pari mutkaa ennen maalilinjaa.

Williamsin ja Force Indian välisessä kaksintaistossa Nico Hülkenberg väläytti, ja kapusi kärkikuusikkoon tuloslistalla. Valtteri Bottas sai Williamsin kärkikymmenikköön, mutta auto kärsii selvästi pito-ongelmista tällä radalla.

Tämä aihe on kiinnostava, haluaisin lisää tällaisia uutisia!

Kiitos mielipiteestäsi!

Luitko jo nämä?