Suuria lupauksia - Auto | HS.fi

Suuria lupauksia

Laadukkain, myydyin, turvallisin, luotetuin - automainoksissa vilisee superlatiiveja. Lakimies Mika Hakamäki Kuluttajavirastosta, mainostoimisto Precisin toimitusjohtaja Timo Pietilä ja Tuulilasi-lehden tutkimuspäällikkö Jorma Viitanen arvioivat Helsingin Sanomissa viime vuonna ilmestyneiden automainosten kehuja.

28.1.2012 2:00

Maahantuojat ja myyjät tekevät parhaansa houkutellakseen kuluttajia auto-ostoksille. Mainoksissa annetaan erinomaisia perusteluita sille, miksi juuri tämä auto olisi paras.

Asiakas voi helposti hämmentyä mainoksissa esiteltyjen testien ja vertailujen tulosten äärellä: ostaako laadukkain vai turvallisin auto, vai se, jossa on pisin takuu - senhän täytyy olla luotettava?