Sähkötekniikan professori ei yllättynyt Tesla-taksin 400000 kilometristä – Sähkömoottorien kestävyys eri lukemilla kuin polttomoottorien - Auto | HS.fi
Auto

Sähkötekniikan professori ei yllättynyt Tesla-taksin 400000 kilometristä – Sähkömoottorien kestävyys eri lukemilla kuin polttomoottorien

”400 000 kilometriä kuulostaa tässä vaiheessa hyvältä, muttei mitenkään yllättävältä luvulta uuden teknologian autolle”, sanoo Lappeenrannan yliopiston sähkönkäyttötekniikan professori Juha Pyrhönen.

Taksinkuljettaja Ari Nyyssönen on ajanut sähköautollaan yli 400000 kilometriä. Kysyimme sähkönkäyttötekniikan professorilta sähköautojen akkujen kestävyydestä.

Julkaistu: 24.8.2017 15:27

HS kertoi torstaina vantaalaisesta taksinkuljettajasta Ari Nyyssösestä, joka on ajanut Tesla-sähköautollaan alle kolmessa vuodessa jo yli 400 000 kilometriä.

Miten kovasta kilometriluvusta on kyse?

Kysyimme asiaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston sähkönkäyttötekniikan professorilta Juha Pyrhöseltä, joka on perehtynyt muun muassa juuri energiatehokkaiden sähkömoottorien käyttöön.

Luetuimmat - Auto & Tiede

Luitko jo nämä?