Testasimme sähköpyörää hyisessä Helsingissä – Liikenneministeriö suunnittelee nyt tukea sähköpyörille, joiden suosio kasvaa vauhdilla - Auto | HS.fi
Auto

Testasimme sähköpyörää hyisessä Helsingissä – Liikenneministeriö suunnittelee nyt tukea sähköpyörille, joiden suosio kasvaa vauhdilla

Jos elämä olisi tietokonepeli, sähköpyörällä ajaminen tuntuu siltä kuin käyttäisi huijauskoodeja. Testasimme uusien yrittäjien sähköpyörää.

Sähköpyörä on kaupunkiliikenteessä nopea ja päästötön tapa liikkua. Toimittaja Jussi Sippola testasi Wheelströmin sähköpyörää Helsingissä. Kuva: Juhani Niiranen / HS

Julkaistu: 15.12.2017 13:34, Päivitetty 15.12.2017 15:00

Pyöräilijä näyttää junnaavan lähes paikoillaan, kun pyyhkäisen hänen ohitseen Helsingin Töölönlahden ylämäessä.

Hän käyttää pyöränsä liikuttamiseen merkittävästi lihasvoimaa, minä en, koska istun tuliterän sähköpyörän satulassa.

Sähköpyörä toimii muuten kuin perinteinen polkupyörä, mutta siihen on asennettu akku ja moottori, joka avustaa pyörää polkevaa ihmistä. Moottori käynnistyy heti, kun pyöräilijä alkaa polkea ja pysyy käynnissä siihen asti, kunnes nopeus yltää 25 kilometriin tunnissa.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luetuimmat - Auto & Tiede

Luitko jo nämä?

Luetuimmat

Uusimmat