18 viikon juoksuohjelma ensikertalaiselle – näin treenaat itsesi maratonille - Juoksublogi | HS.fi
Juoksublogi|Blogi

18 viikon juoksuohjelma ensikertalaiselle – näin treenaat itsesi maratonille

Maratonharjoittelu ei vaadi järjetöntä määrää kilometrejä vaan ensisijaisesti säännöllistä treeniä. HS Juoksublogin ohjelmalla ensikertalainenkin pääsee 42,2 kilometriä maaliin.

Maratonohjelman tärkein lenkki on lähes viikoittainen pitkä lenkki, jonka kesto kasvaa vähitellen.

Julkaistu: 19.1.2017 7:00, Päivitetty 19.1.2017 9:39

Uskaltautuisinko maratonille? Jaksaisinko juosta 42,2 kilometriä, miten sille harjoitellaan?

Täysmaraton on haastava mutta palkitseva juoksumatka, koska siihen liittyy olennaisesti itsensä ylittäminen. Matkalle valmistautuminen vaatii suunnitelmallisuutta, mutta usein tärkeintä on säännöllinen harjoittelu, ei niinkään epäinhimillisen suuri juoksumäärä.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Uusimmat postaukset

Luitko jo nämä?

Luetuimmat

Uusimmat