Timantit ja romantiikka yhdistettiin 1930-luvulla - Myötä- ja vastoinkäymisissä | HS.fi

Timantit ja romantiikka yhdistettiin 1930-luvulla

Timanttisormusten markkinointi ikuisina ja todellisina rakkauden symboleina sai alkunsa 1930-luvulla.

29.10.2013 11:15

Kävin syyslomalla Barcelonassa. Kaupungin pääostoskadulla osuin jalokiviliike Tiffany & Co:n eteen. Hetken arasteltuani astuin liikkeeseen ihastelemaan timanttisormuksia.

Vaikka en ehkä näyttänyt kaikkein ostovoimaisimmalta asiakkaalta, antoi ystävällinen myyjätär minulle sovitettavaksi sormuksen, jossa oli 0,45 karaatin timantti Tiffanyn nimikkoistutuksella. Kieltämättä se välkehti sormessani kauniisti. Mutta hintaan 6100 euroa sai ehdottomasti jäädä vitriiniin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?