Tutkimus paljastaa: Koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista merkittävästi
”Olemme luomassa uudenlaista yhteiskuntaa, jossa vanhempien käyttämä aika lapsen koulunkäyntiin näkyy suoraan koulumenestyksessä”, sanoo psykologian professori emerita Liisa Keltikangas-Järvinen
Oppilaat käyttivät digilaitteita Koulumestarin koulussa Espoossa tammikuussa 2014. Kuva: Mikko Stig / Lehtikuva
Katarina Malmberg HS
18.11.2018 2:00 | Päivitetty 18.11.2018 11:33
Suomalaisen peruskoulun tasa-arvo on vaarassa, sanoo psykologian professori emerita Liisa Keltikangas-Järvinen.
Hänen mukaansa koululaisilta vaaditaan nykyisin sellaista itseohjautuvuutta, omatoimisuutta ja vastuunottoa, johon läheskään kaikki peruskoululaiset eivät ikänsä puolesta ole valmiita. Tällaiset johtopäätökset Keltikangas-Järvinen tekee muun muassa tuoreesta mutta vielä julkaisemattomasta tutkimuksesta.