Harva tuntee Joni Lampisen firman, mutta silti hän onnistui saamaan Kimi Räikkösen sen mainoskasvoksi – Miten Lampinen sen oikein teki? - Elämä | HS.fi
Elämä

Harva tuntee Joni Lampisen firman, mutta silti hän onnistui saamaan Kimi Räikkösen sen mainoskasvoksi – Miten Lampinen sen oikein teki?

Urheilumarkkinoinnin ammattilainen Joni Lampinen kertoo, miten oululainen lukkofirma onnistui saamaan pr-skeptikkona tunnetun Kimi Räikkösen keulakuvakseen.

Joni Lampinen on rakentanut brändejä urheilumarkkinoinnin avulla 15 vuotta ympäri maailmaa.

Julkaistu: 11.5.2019 2:00, Päivitetty 11.5.2019 7:48

Vuonna 2001 Kimi Räikkönen aloitti F1-uransa sveitsiläisessä Sauber-tallissa.

Vuonna 2001 juuri tradenomiksi valmistunut Joni Lampinen aloitti uransa hiihtopummina Verbierissä, Sveitsin Alpeilla.

Helmikuussa 2002 Räikkönen piipahti Verbierissä, jossa Lampinen harjoitti toista vuottaan hiihtopummin ammattia. Lampinen laski päivisin off-pisteitä hiihtokeskuksen rinteiden ulkopuolella ja iltaisin pubin asiakkaille olutta hanasta.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi