Työelämän uusi mantra painottaa muiden ymmärtämistä, mutta väärissä käsissä empatia taipuu aseeksi
Empatia saa potilaat paranemaan nopeammin ja koodarit työskentelemään tehokkaammin. Miksi empatiasta on tullut työelämän taikasana ja miten sitä voi opetella?
Kiire on työpaikoilla tyypillinen este empatialle. Esimerkiksi työkuorma voi olla niin iso, ettei ole voimia kuunnella toisten huolia. Kuva: Emilia Kangasluoma
Heini Maksimainen HS
4.10.2019 2:00 | Päivitetty 4.10.2019 7:50
Lause voisi olla mielenrauhaa lupaavasta self help -oppaasta, mutta sen on kirjoittanut Microsoftin toimitusjohtaja Satya Nadella:
Vasta silloin olet valmis kehittämään syvempää empatiaa ja myötätuntoa kaikkea sinua ympäröivää kohtaan.