On niin kiire – ja muita tekosyitä vältellä liikuntaa - Hyvinvointi | HS.fi

On niin kiire – ja muita tekosyitä vältellä liikuntaa

Asiantuntijat kertovat, miksi liikunnan välttelijän selitykset eivät toimi.

On niin kiire, etten ehdi kuntoilla, väittää moni. Asiantuntijoiden mukaan kiireisten kannattaisi kokeille HIIT-treeniä.

18.9.2014 2:00 | Päivitetty 20.9.2014 14:42

Asiantuntijat kertovat, miksi liikunnan välttelijän selitykset eivät toimi.

1. Ei ole aikaa.

Suositusten mukaan jo 2,5 tuntia reipasta kävelyä ja pari kertaa lihaskuntoharjoittelua viikossa toisi terveyshyötyjä. Jos aika on niin tiukalla, ettei edes tämä määrä onnistu, kokeile HIIT-treeniä eli intervalliharjoittelua. Siinä liikunta tapahtuu lyhyissä pyrähdyksissä, joissa kropasta otetaan kaikki irti. Tutkimusten mukaan intervalliharjoittelulla voi saada reippaan kävelyn hyödyt puolta lyhyemmässä ajassa.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat