Lihastohtori: Treenaamisesta voi huoletta pitää parin viikon tauon – ”Keho tykkää välillä pienistä kevennyksistä” - Hyvinvointi | HS.fi

Lihastohtori: Treenaamisesta voi huoletta pitää parin viikon tauon – ”Keho tykkää välillä pienistä kevennyksistä”

Kesä ja lomat huojuttavat arkirutiineja, jolloin myös treenaaminen jää helposti vähemmälle. Mutta mikä on sopiva määrä treeniä, jotta kunto pysyy yllä?

Treenaamisesta voi ottaa huoletta parin viikonkin tauon, ennen kuin kunnossa tapahtuu huomattavia muutoksia.­

20.7.2016 9:55

Kesä ja lomat huojuttavat arkirutiineja, ja myös treenaaminen jää helposti vähemmälle. Mutta mikä on sopiva määrä treeniä, jotta kunto pysyy yllä?

Akatemiatutkija Juha Hulmi Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian laitokselta kertoo, että treenitaukoa voi huoletta pitää pari viikkoa ilman kunnon huononemista. Hän suosittelee nauttimaan kesästä ja korvaamaan rutinoitunutta salitreeniä välillä pallopeleillä, yleisurheilulla tai muilla kesäliikuntamuodoilla.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi