Jos salitreenissä kehittyminen tyssää, syy on harvoin ruokavalio, sanoo asiantuntija – Näillä neljällä ohjeella saat harjoittelusta taas tuloksia - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Jos salitreenissä kehittyminen tyssää, syy on harvoin ruokavalio, sanoo asiantuntija – Näillä neljällä ohjeella saat harjoittelusta taas tuloksia

Liikuntabiologi ja personal trainer Timo Haikaraisen mukaan ruokavaliolla on huomattavaa vaikutusta kehitykseen vasta, kun on edennyt treenaamisessa jo pitkälle.

Kehitys on usein kovaa ensimmäisten harjoituskuukausien aikana, mutta sitten vauhti tasaantuu.

Julkaistu: 31.5.2017 14:10

Moni sellainen, joka on treenannut salilla ahkerasti koko alkuvuoden, huomaa nyt, että kehitys tuntuu vain junnaavan paikallaan. Mikä on, kun lihakset ja voimat eivät kasva, vaikka kuinka käy salilla?

Kuntosaliharjoittelun alussa kehitys on useimmilla nopeaa ja painoja saa lisätä jatkuvasti. Muutaman kuukauden harjoittelun jälkeen kehitys kuitenkin tyypillisesti tasaantuu ja tuntuu jopa pysähtyvän.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi

Luetuimmat

Uusimmat