Treenaaja, suositut lajit saattavat rikkoa kroppasi – vahvistamalla yhtä lihasryhmää voit välttää rasitusvammat - Hyvinvointi | HS.fi

Treenaaja, suositut lajit saattavat rikkoa kroppasi – vahvistamalla yhtä lihasryhmää voit välttää rasitusvammat

Rasitusmurtumat ja -vammat johtuvat usein puutteellisesta tekniikasta tai lajiin hurahtamisesta.

Esimerkiksi juoksija tuntee helposti polvissaan, akillesjänteissään tai säärissään, jos juoksuharjoittelu alkaa liian rajusti.­

1.8.2017 8:19

Kesän lähestyessä loppuaan kuntosalilla käyminen tai juoksulenkit alkavat tuntua taas ajankohtaisilta ajanviettotavoilta. Kenties uusi laji innostaa liikkumaan useamman kerran viikossa.

Sitten alkaa kolotus.

Aamuisin jalkoja tai alaselkää särkee, ennen kuin ne vertyvät. Ehkä vaivat eivät haittaa arkea, mutta liikuntainnostus saattaa kivun takia laskea tai liikunta jäädä kokonaan. Kuulostaako tutulta?

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat