Moni rikkoo olkapäänsä penkkipunnerruksessa – Näin treenaat penkkipunnerrusta turvallisesti, neuvoo asiantuntija - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Moni rikkoo olkapäänsä penkkipunnerruksessa – Näin treenaat penkkipunnerrusta turvallisesti, neuvoo asiantuntija

Penkkipunnerrus on tehokas liike, joka voi kuitenkin aiheuttaa ongelmia olkapäihin ja rintalihaksiin. Fysioterapeutti Jari Tapio neuvoo, miten tehdä penkkipunnerrus turvallisesti ja välttää vammat.

Fysioterapeutti Jari Tapio ei suosi voimanostajien penkkipunnerustapaa, vaan opettaa asiakkailleen turvallisemman version. Kuva: Juhani Niiranen / HS

Julkaistu: 6.9.2017 8:49

Ehkä yleisin kuntosaleilla esitetty kysymys kuuluu: ”Paljonko nousee penkistä?” Eikä ihme, sillä penkkipunnerrus on yksi salien legendaarisimmista ja suosituimmista liikkeistä.

Kokonaisvaltainen liike on mainio yläkropan voiman mittari, mutta ei ole vain yksi tai kaksi kertaa, kun penkkipunnertaessa on syntynyt olkapää- tai rintalihasvaivoja. Liike onkin paitsi suosittu, myös kiistelty.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi

Luetuimmat

Uusimmat