Moni rikkoo kroppansa kuntosalin perusliikkeillä – Katso kuusi pientä asentomuutosta, joilla on treeniin iso vaikutus - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Moni rikkoo kroppansa kuntosalin perusliikkeillä – Katso kuusi pientä asentomuutosta, joilla on treeniin iso vaikutus

Moni kuntoilija loukkaa itsensä salilla tekemällä perusliikkeet huonoissa asennoissa. Ortopedi Peter Pippingsköld neuvoo turvalliset tekniikat.

Tilaajille

Jos jalkaprässissä pitää takapuolen kiinni penkissä, painomäärä kohdistuu suoraan selkärankaan. Tämä voi altistaa välilevyn repeytymälle.

Julkaistu: 14.9.2017 2:00, Päivitetty 15.9.2017 7:05

Kesken kesäloman urheilulääkäri Peter Pippingsköldin puhelin soi. Luurin toisessa päässä oli murheellinen ammattilaisjääkiekkoilija. Hän oli tehnyt osana kesätree­niään penkkipunnerrusta, ja rintalihas oli revennyt.

”Syyskausi menee häneltä pilalle”, Pippingsköld sanoo. Kyseessä ei ollut ensimmäinen kerta, kun jääkiekkoilija oli telonut itseään kuntosalilla.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi