Liika istuminen pidentää selän lihaskalvoja, ja siksi asentomme painuu kasaan – Uusi treenimuoto voi auttaa selkävaivoihin - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Liika istuminen pidentää selän lihaskalvoja, ja siksi asentomme painuu kasaan – Uusi treenimuoto voi auttaa selkävaivoihin

Niska-, hartia- ja selkäkipuja voi helpottaa esimerkiksi spiraalistabilaatio. ”Kyseessä on erinomainen metodi, jota suosittelen kaikille”, fysioterapeutti Riikka Ilmivalta sanoo.

Selän asennon hallinta on hyvinvoivan kehon kulmakivi.

Julkaistu: 19.9.2017 12:37

Fysioterapeutti Riikka Ilmivallalla on toive. Se kuuluu näin: ”Ottaisivatpa ihmiset useammin puhelun omaan kroppaansa.”

Soittoon tarvitaan ainoastaan silmien sulkemista ja rauhoittumista. Sen kuuntelemista, miltä kropassa oikeasti tuntuu. Jumittaako selkälihasta, kiristääkö niskaa?

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi

Luetuimmat

Uusimmat