Kipu päkiässä, kantapäässä tai akillesjänteessä helpottuu jalkateriä jumppaamalla – Tässä neljä helppoa liikettä, jotka voit tehdä missä vain - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Kipu päkiässä, kantapäässä tai akillesjänteessä helpottuu jalkateriä jumppaamalla – Tässä neljä helppoa liikettä, jotka voit tehdä missä vain

Liian raju liikunnan aloitus tai huonot kengät aiheuttavat kipua jalkateriin. Fysioterapeutti käy läpi yleisimmät jalkavaivat ja neuvoo neljä helppoa liikettä, joilla kipua voi lievittää.

Jalkoja kannattaa treenata vaikka kahvitauolla. Kuva: Esa Syväkuru / HS

Julkaistu: 7.11.2017 8:32

Ärtyykö kantapää juostessa tai sulkapallokentällä? Tuntuuko päkiässä ponnistaessa kipua? Tai sattuuko sinua akillesjänteeseen eli noin kolme senttiä kantapäästä ylöspäin?

Jalkaterän kivut ovat yleinen vaiva, jotka voivat johtua jalan rakenteesta, mutta myös heikoista lihaksista jalkapöydässä, jalkapohjassa ja pohkeessa. Kengät, jotka pakottavat jalan väärään asentoon ovat yllättävän usein syy erilaisiin jalkakipuihin.

Seuraa uutisia tästä aiheesta