Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee nyt Itämeren ruokavaliota, ja kokosi 10 kohdan listan, kuinka noudattaa sitä arjessa – Suomalaistutkija: ”Itämeren ruokavalio pitää painonkin kurissa” - Hyvinvointi | HS.fi

Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee nyt Itämeren ruokavaliota, ja kokosi 10 kohdan listan, kuinka noudattaa sitä arjessa – Suomalaistutkija: ”Itämeren ruokavalio pitää painonkin kurissa”

Tutkijatohtori Noora Kanerva uskoo Itämeren ruokavalion olevan yhtä terveellinen kuin tunnetumpi Välimeren ruokavalio. Näillä WHO:n ohjeilla noudatat ruokavaliota.

Silakat, puuro ja mustikat kuuluvat Itämeren ruokavalioon.­

7.5.2018 17:06 | Päivitetty 7.5.2018 17:33

Pohjoismaisiin raaka-aineisiin perustuva Itämeren ruokavalio pitää tehokkaasti painon kurissa, kertoo vielä julkaisematon Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n tutkimus.

Tutkimuksessa seurattiin seitsemän vuoden ajan, miten runsaasti täysjyväviljaa, metsämarjoja, kalaa ja kasviksia ja vain vähän punaista lihaa sisältävän Itämeren ruokavalion noudattaminen näkyi tutkittavien painon kehityksessä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat