Yleinen lämmittelytapa ei ole kehollesi paras – näillä kuudella liikkeellä valmistelet koko kehon tehokkaasti treeniin - Hyvinvointi | HS.fi

Yleinen lämmittelytapa ei ole kehollesi paras – näillä kuudella liikkeellä valmistelet koko kehon tehokkaasti treeniin

Kuntosalitreeni kannattaa aina aloittaa pienillä painoilla, vaikka se tuntuisi nololta, sanoo fysioterapeutti Noora Laakso. Kunnolla tehty lämmittely parantaa treenin tuloksia ja tekee siitä turvallista.

Riittävä lämmittely paitsi ehkäisee vammoja myös parantaa varsinaista liikuntasuoritusta.

21.2.2019 2:00 | Päivitetty 21.2.2019 6:21

Edessä on hikitreeni kuntosalilla ja aika jälleen kerran kortilla. Entä jos jättäisi taas lämmittelyt väliin ja kävisi vain rääkkäämässä lihaksia?

Ei mikään paras idea, toteaa ­fysioterapeutti Noora Laakso.

Erityisen huono idea on silloin, jos on tehnyt koko päivän töitä istuma-asennossa. Mitä kauemmin on viettänyt aikaa takapuolensa päällä, sitä kauemmin keholta kestää, että se on valmis treeniin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat